Jag hade för första gången i mitt kunna skaffa ett hem. Efter det hade jag löst mina lån. Sen hade jag tänkt ut en plan för allt annat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, där nånstans landar jag också. Jag kan överhuvudtaget inte intellektuellt omfatta ett sådant belopp? Vad motsvarar det, om man mäter i något konkret?Returnerat beloppet eftersom det måste tillhöra någon som åtminstone köpt en lott.
Har inget intresse av den mängden pengar och anser mig inte vara bättre (däremot förmodligen rätt långt ned på listan i rangordning) än någon annan att förvalta pengar i mänsklighetens intresse.
En snabb överslagsräkning tyder i mitt fall på att avkastning är helt onödigt. Jag klarar mig utan vidare på 50-60 miljoner resten av livet. Det är väldigt mycket mer än vad jag tex kommer att få sammanlag i inkomst resten av livet. Gör den personen av med flera miljoner om året?Ja, det är tokmycket pengar.
Vi pratade om det på jobbet igår. Då jämförde en hög chef med att vinna 50-60 miljoner istället och att det då "inte så snuskigt mycket pengar att man kan leva på avkastningen". Jag satte kaffet i halsen och frågade vad personen egentligen har för levnadskostnader och hur dålig avkastning han trodde sig få.
Precis. Men det bör också gå alldeles utmärkt att leva på avkastningen om man nu vill det. Jag tror bara inte han kunde räknaEn snabb överslagsräkning tyder i mitt fall på att avkastning är helt onödigt. Jag klarar mig utan vidare på 50-60 miljoner resten av livet. Det är väldigt mycket mer än vad jag tex kommer att få sammanlag i inkomst resten av livet. Gör den personen av med flera miljoner om året?
Jag ÄLSKAR vardagslyx i form av bra mat, dryck, fina hotell, bra resor osv så jag hade väl klämt in mer av den varan också. Önskar att jag vore så modest som flera av er andra i tråden, men tyvärr är jag alldeles för förtjust i champagne för att kunna vara det.
Köpt 4 ponnies och stöttat en klubb. Jag har inte mer fantasi än såVad tror ni att ni skulle göra vid en sån vinst?
Stötta konstnärer är en fantastisk tanke!Köpt en ponny och en vagn och hoppats på att det gjort mig glad.
För resten hade jag öppnat en stipendiefond och stöttat konstnärer.
Hum fast de väldigt rika är en oerhörd belastning för jordklotet. Det är väldigt destruktivt att flyga och resa och ännu mer destruktivt om man gör det med privatjet.Om det är destruktiv eller inte beror ju på individen tänker jag.
Nu måste man ju inte ha privatjet och flyga hela tiden bara för att man är rik.Hum fast de väldigt rika är en oerhörd belastning för jordklotet. Det är väldigt destruktivt att flyga och resa och ännu mer destruktivt om man gör det med privatjet.