Ett alternativ som jag nog hade tyckt var rätt kul för den där återstående miljarden är investeringar/mikrolån till väl valda startups.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Folk i min närhet gillar att fantisera om sådana här vinster men de diskussionerna brukar jag försöka undvika. Det är ju extremt osannolikt att det händer (och för mig är det omöjligt eftersom jag inte köper lotter).
Mitt intryck är att det gör en mindre benägen att fundera vad man kan göra med nuvarande förutsättningar - både hur man själv kan förbättra sin ekonomiska situation, hur man kan få in mer glädje i livet givet den nuvarande ekonomin och hur man uppskattar det man redan har.
Vi som bor i Sverige har det i allmänhet mycket bättre än folk i resten av världen, men börjar man jämföra sig med miljardärer så är det klart att det är nackdelarna och den relativa maktlösheten som understryks i ens eget liv. Det vill jag inte lägga tid eller energi på.
Vad tror ni att ni skulle göra vid en sån vinst?
Skulle investera ändå, varför inte liksom? Så kan man lägga ännu mer pengar på annat så som trust-fonder till nära och kära, välgörenhet osv. Så att pengarna fortsätter att växa även för efterlevande.Jag tror inte ens man behöver investera utan kan leva gott resten av livet oavsett. Summan motsvarar ungefär 2 miljoner i månaden under 50 års tid.
Sagt upp mig, skrivit böcker på heltid och gett ut dem själv efter alla konstens regler. Tagit hjälp av en reklambyrå för att marknadsföra dem riktat mot en specifik målgrupp. Köpt en häst haft på helinackordering och haft en tränare som red hästen några dagar per vecka. Köpt en riktig drömlägenhet. Investerat en del pengar på ett smart sätt. Rest flera gånger per år. Åkt på roliga skrivartretreats där jag kan träffa andra författare. Med mera med mera. Helt enkelt levt mitt drömliv med vetskapen om att pengarna är tryggare.
Skulle investera ändå, varför inte liksom? Så kan man lägga ännu mer pengar på annat så som trust-fonder till nära och kära, välgörenhet osv. Så att pengarna fortsätter att växa även för efterlevande.
Om det är destruktiv eller inte beror ju på individen tänker jag.Jag känner mest att den mängden pengar kommer vara minst lika destruktiv för efterlevandes liv som för det egna. Å andra sidan inlägget du svarade på handlade om att spendera 2 miljoner i månaden, och det är destruktivt deluxe tänker jag.
Om det är destruktiv eller inte beror ju på individen tänker jag.
Ja, det är tokmycket pengar.Jag tror de flesta har svårt att visualisera hur stor summan faktiskt är. Bara att avrunda vinsten som gjorts i denna rubrik (från 1,25 till 1,2) gör att man avrundar summan med 50 miljoner..!
Nej jag har inte avrundat något. Det va inte tanken att skriva exakta summan som gick ut på eurojackpot. Annars håller jag med att förstå hur mkt det handlar om är nog väldigt svårt att greppa.Jag tror de flesta har svårt att visualisera hur stor summan faktiskt är. Bara att avrunda vinsten som gjorts i denna rubrik (från 1,25 till 1,2) gör att man avrundar summan med 50 miljoner..!