Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det finns en sån på Jula, en gul plastgrej som det går att mäta sadlars bomvinkel med. Den hittas bland tumstockar och annat mätgrejs och kostar bara 29:-.
en kurvlinjal är en böjlig linjal dom brukar finnas att köpa i affären som säljer konstnärstillbehör. Jag köpte en för 63:- och den är ca 50 cm lång är jättebra att göra mankmallar av.
Jag tror att det behövs längre "armar" för att det skall fungera bra. Det finns en på stall eldhestra som man kan titta på där ser du en bra modell. Jag lät min sambo göra en likadan som deras fast i trä och den funkar jättebra. Om du vill se hur min ser ut kan du maila mig så kan jag skicka över bilder.
Den är ganska trög man får trycka ganska bra på den för att den ska forma sig rätt efter hästen. Sen lyfter man bort den och lägger den på ett papper och ritar av.
Skola & Jobb
Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
Hundavel & Ras
Hejsan allihop,
Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar?
(För någon som är bruksintresserad (men...
Hundavel & Ras Som jämförelse har det t ex startats 81 flattar och 631 labradorer på A-prov de senaste fem åren..
Under 2024 startades fem flattar på...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.