Vinbergssnäckor!

Sv: Vinbergssnäckor!

Nej, de äter inget som syns, de skrapar bort alger från mina kalkstenshällar o alger ifrån växthusglasen.

Jomen de äter ju gladeligen upp halva köksträdgården om de får? Det blir rätt tydliga hål i bladen när de suttit och ätit, har man otur äter de så mycket att det knappt blir något kvar. Vinbergssnäckorna i vår trädgård äter definitivt inte bara alger.

Sv: Vinbergssnäckor!

Konstigt, jag har aldrig haft de så-däremot har andra sniglar ätit av ex salladsbladen, små med skal och särskilt små utan skal och nu då mördarsniglarna. Men mina vinbergare skaver alger.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 103
Senast: Maniac123
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 557
Senast: Lejanna
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 803
Fritid Jag och mina vänner planerar en slottsrunda i sommar där vi vill besöka flera spännande och intressanta slott. Vi bor i Östergötland och...
Svar
13
· Visningar
443
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna