Vinbergssnäckor!

Sv: Vinbergssnäckor!

Nej, de äter inget som syns, de skrapar bort alger från mina kalkstenshällar o alger ifrån växthusglasen.

Jomen de äter ju gladeligen upp halva köksträdgården om de får? Det blir rätt tydliga hål i bladen när de suttit och ätit, har man otur äter de så mycket att det knappt blir något kvar. Vinbergssnäckorna i vår trädgård äter definitivt inte bara alger.

Sv: Vinbergssnäckor!

Konstigt, jag har aldrig haft de så-däremot har andra sniglar ätit av ex salladsbladen, små med skal och särskilt små utan skal och nu då mördarsniglarna. Men mina vinbergare skaver alger.

Liknande trådar

Övr. Djur Vi har en flock duvor på vår gård, vi bor ute "i skogen" så det är inga stadsduvor. Ser att flera av duvorna har deformerade fötter...
Svar
0
· Visningar
202
Senast: Valmet
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 829
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
764
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 787
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar