Aslan

Trådstartare
Otroligt korkad fråga (som jag borde veta, gud va jag skäms nu) men...

Jag har bara spårat på viltsvin innan. Och nu när det är säsong för annat så får jag ju det som skjuts, alltså älg. Blir det annorlunda för hunden att spåra på det eller plockar dom det som vilket spår som helst (viltsvin)?

Och nu till den mest korkade frågan. Det var inte "min jägare" som sköt älgen, så jag fick ta det som blev över, fyra klövar. Så nu står jag här med fyra älgklövar och en liter viltsvinsblod. Kan jag mixa det eller måste jag ha älgblod? Blir det konstigt för hunden annars? Eller är det lite, man tager vad man haver?

Sv: Viltspår

Det spelar ingen roll! Jag använder det blod jag får tag i, nöt/svin och släpar antingen rådjursklöv eller älgklöv. Har aldrig märkt att hunden sätter sej i spårstarten och vägrar gå;-)
Spåra på du!

/LL

Sv: Viltspår

Jag kör ofta nötblod med rådjursklöv, så det är inga problem alls, min försöker svälja vildsvinsklöverna hela så jag undviker att använda sådana...:crazy:
Ibland har jag även haft älgblod men det har kännts som om det blir mer kladd än någon nytta när affären säljer nötblod billigt. ;)

Det kan nog bli skillnad om man håller på med id spår, men det är ju en helt annan grej eller ialla fall betydligt finare urskiljning. ;)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 717
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Ni har säkert sett hundratals av dom här trådarna, ni har säkert också sett hundra av dom här trådarna som börjar med "Ni har...
Svar
17
· Visningar
1 920
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Jag behöver lite tips och idéer ang viltspår. Jag och hunden håller precis på och lär oss att spåra och vi tycker det är skitkul...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Nominous
·
Hundavel & Ras Ja, som frågan lyder. Jag har noterat att det är väldigt många bukefalister som endera redan föder upp hundar eller har planer på att ta...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
8 801
Senast: _Amazing_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka