Villhöver en vinthund

Finns flera (inte jättemånga) faraohundar som är aktiva i draget. I veckan blir det en till, så fort nya selen anländer till min hund. Är det korta distanser så verkar det fungera bra. Långdistansdrag finns det nog lämpligare raser för :p

Vad roligt :D hur långt drar ni? Jag är helt ny på detta med drag så alltid spännande att höra om hittills raser är inom draget.

Vi drar en del med whipparna. Helt fantastiskt roligt att bli dragen av två på kickbike. Det går liksom FORT!

Kan tänka mig det :p min kompis tävlar drag med sin dobbis hon såg på tävling ett tvåspann med greyhounds hon sa att det gick undan :cool:

Vad roligt :D hur långt drar ni? Jag är helt ny på detta med drag så alltid spännande att höra om hittills raser är inom draget.

Kan tänka mig det :p min kompis tävlar drag med sin dobbis hon såg på tävling ett tvåspann med greyhounds hon sa att det gick undan :cool:

Tja, se bara Greyster som avlas för drag.. Greyhound + Vorsteh, kan tänka mig att det kan bli åka av. Kul att se en variation av raser som kör drag, tror många får upp ögonen för att man kan köra det även om man inte har en husky ;) Jag har börjat köra drag med min Briard nu !

Jag har inte börjat dra med min faraohund. Men basenjisarna har jag cyklat som mest ca 4 km. De är dock inga strålande draghundar :p

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 233
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har länge funderat på att skaffa hund och väntat på rätt läge, vilket jag tror närmar sig. Jag har läst mig galen om de olika... 8 9 10
Svar
182
· Visningar
16 847
Senast: Bison
·
Övr. Hund Va några år sen jag va aktiv här i hunddelen men nu har det börjat rycka ordentligt i hundsugsnerven och även om det är nått år tills vi... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 001
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Hej! Jag är ny medlem här på forumet även om jag varit inne och läst en del ibland. Ni är många som är aktiva här och det finns mycket...
Svar
18
· Visningar
2 477
Senast: kolja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka