Vill veta mer om Steinbeck och Dirko Hästtak

O

Opi

Vad tycker ni om dessa hingstar? Någon som vet var man kan hitta information om Steinbeck.

Sett några riktigt imponerande föl efter Dirco.
Välproportionerliga med god storlek.Dirco kan du se på: www.hastak.se

Steinbeck e:Alpen Furst-Furidant dog år 2001.Har mer uppgifter om Steinbeck i gamla kataloger om du är intresserad?

Steinbeck 688 (5) AB
1981 Död 2001
Svart, stjm, vthff, 166cm.
Alpenfürst/Florette-Furidant/Roulette-Niarchos

EXT: Utmärkt ridhästmodell med lång välansatt hals med naturlig resning, bra sadelläge, djup och kors. Harmoniskt benad med bra vinklar, ngt intåad fram. Goda rörelser. 99777=39

Gång:678 (667) Hopp 10 (8/8)

Egna meriter: Svår Internationell hoppning (1,60) Fälttävlan M2
Särskild upplysning: Struppipare - SH:s veterinärmedicinska institut har kommit fram till att anlag inte nedärvs.

Far till en godkänd hingst Nocturne 877 (2:a BT exp Tyskland 1998).

Ägare: Flyinge

Den erfarenhet jag har av Steinbeck är att det blir snygga och kapabla hästar. Tyvärr är även min erfarenhet att de inte är direkt skarpa, snarare lite överhettade i skallen, vilket tycks ha lett till att de bär sig illa åt i tävlingssammanhang, kankse därför inte riktigt är tävlingsindivider. Men det är ju bara min erfarenhet, annars har jag aldxrig hört något illa om hingsten

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 034
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 449
Senast: ildiko
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30