Vill veta mer om AerlineH, Beach Boy och Swift

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Opi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 294
O

Opi

Någon som har avkomma efter någon av dessa, hur är den, vad vet ni om hingstarna. Postivit och Negativt.

Har en efter Beach Boy.
Han är 7 år och riden ca i 3 år.
Han är absolut ingen nybörjar häst.
Väldigt vasst temprament, men väldigt snabblärd och lyhörd.
Hoppar med en mycket bra teknik och har även lätt för dressyren. :)

jag har arbetat med många beach boy avkomor och dom har hafft bra gångarter och haft bra kapacitet, men deras psycke är inte roligt, dom är väldigt vassa i sitt temperament. :devil:

Grannstallet har 2 st Airline föl :love:...helt underbara.
Vi har en Beach boy avkomma i stallet....mycket energisk, lite brötig mun o ingen nybörjarhäst....men snygg och trevliga rörelser.
Känner även en Swift avkomma...han är lugn o cool och väldigt trevlig.

Hej.
Jag har en 4 ½ åring hemma efter Beach Boy, Cavaletti, Utrillo.
Han är lite krabbig i munnen som de flesta efter honom brukar vara tydligen...
Han är väldigt känslig i hela kroppen och nästan lite mesig...
Men guuud vilket steg han har!
Skit goo att rida, vilket påskjut bakifrån han har i galoppen, och nu är han knappt ens inriden!
Hoppa bra och går naturligt i bra form.
Enda problemet är som sagt munnen....
Fast nu har han ju inte tappat färdigt de tänder som ska ut än så det kanske blir bättre sen *hoppas*.
Men han e helt ok. Väldigt lättlärd och snäll.

Mvh. :bow:

jag har fött upp ett sto f 99 e Aerline H-Lombard. Såg att du också hade Lombard i ditt sto. Det blir säkert jättebra. :bump:

Nä, inte jag. Det var trådskrivaren i Maraton-tråden som hade det! Mitt sto är efter Maraton-Shantung xx. Men jag tror det blir bra ändå. :)

Jag har bara träffat en Swift-avkomma. Han var stor och cool och hoppade höghus. Även om han var stor var han en snygg modell med långa ben.

Har träffat en del med Swift i andraled också. Storleken verkar gå i arv samt lättheten i hästarna.

Jag hade inte haft nåt emot att ha ett avelssto med Swift i antingen första eller andrled. :)

Visserligen en gammal tråd men ändå :-) Jag rider en häst e: Beach Boy ibland, den är världens mysigaste! Jättefin och snäll men kan bli istadig vid vissa moment. Han rids främst i dressyr och går snart MSV men hoppar också jättetrevligt. Morfar är Granit.

Liknande trådar

Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 265
Senast: Murray
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 228
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 485
Senast: Otherside
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 346

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka