Vill jag ha skattepliktig bilersättning?

Philosophia

Trådstartare
Jag har använt bilen i jobbet för att ta mig till ställen dit det inte går lokaltrafik. Den skattefria bilersättningen är ju på 18,50 kr/mil. Jag kan i lönehanteringssystemet välja att kryssa i en ruta om jag även vill ha den skattepliktiga bilersättningen som är på 13,50 kr/mil. Hur ska jag egentligen förhålla mig till det? Finns det några skäl för varför jag inte skulle vilja ha den skattepliktiga bilersättningen?
 
Jag kan inte komma på någon anledning till att inte få mer pengar?

Inte jag heller. Men eftersom den inte automatiskt betalas ut när man begär bilersättning så tänkte jag att det kan finns skäl till att enbart vilja ha den skattefria ersättningen.

Den enda anledning jag möjligen kan fabricera är ideologiska skäl - att man ogillar att betala skatt så pass mycket att man inte vill ta emot ersättning som är skattepliktig. :D Men då borde man å andra sidan inte heller vilja ta emot ersättning för arbete.
 

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 343
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 069
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 719
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
404
Senast: Myrten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp