Vill inte stödja på benet

Mjuff

Trådstartare
Min katt är blockhalt på höger fram. Vi vet inte vad som har hänt, men för tre dagar sedan så kom hon in på kvällen och var skadad. Hon är svullen från tassen och upp till "armbågen". Inga ytliga skador. Det enda jag kan se är att det verkar ha blött lite vid den klon som sitter högst upp, om ni förstår vad jag menar. Där reagerar hon mest när man trycker. Klon sitter dock kvar, så jag ser inte vad det är som är skadat.
Svullnaden har blivit bättre, och hon reagerar inte alls lite mycket på beröring av tassen nu som första kvällen. Men hon vill ändå inte stödja på benet alls, och hoppar fortfarande omkring på tre ben.

Självklart tar vi henne till veterinär om det inte blir bättre snart. Men jag vill ändå vända mig till er kloka Bukefalister för råd och tips. Någon som känner igen symptomen och vet vad det kan vara?

Tack på förhand! :bow:

Sv: Vill inte stödja på benet

Det kan ju vara så enkelt som att hon fastnat med klon någonstans och ryckt sig lös eller att hon har blivit klämd någonstans.

Ja jag tycker det känns troligt att hon fastnat med klon. Men vad har hänt inuti då? Kommer det att läka av sig självt, eller måste en veterinär göra något?

Det är omöjligt att säga. En del sådana skador läker ihop av sig själv, en del inte. Det måste en veterinär bedöma.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
3 376
Senast: lady_vip
·
Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 340
Senast: WildWilma
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 215
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar