Vill inte äta?

Anna-KarinO

Trådstartare
Hjälp mig spåna lite.. Sitter nu i stallet och försöker fundera på varför min häst inte vill äta upp sin kvällsmat. Han har fått både sin favoritkraft plus ensilage men han har knappt rört nåt av det.
Men han är lugn, ingen temp, ingen puls, inga tecken på stress eller smärta, lapar i sig vatten (har dock aldrig sett honom göra det innan) och även sugen på gräs när jag promenerade honom.
Han har ätit upp sin middagsmat som han fick vid 17, bajsat i boxen och rullat sig (det gör han alltid när han kommer in).
Vad skulle ni tro att det är? Eller är han bara allmänt less då han har boxvila pga skada i hoven?

Liknande trådar

Hästvård Någon med samma/liknande erfarenhet? Kvalificerade gissningar mottages... Igår fick min häst vad jag uppfattade som en kraftig...
Svar
17
· Visningar
1 716
Senast: Snubbelfot
·
Hästvård Vänder mig till er här på Buke för att se ifall någon har upplevt nått liknande med sin häst. För att göra en förkortning av vad som har...
2
Svar
29
· Visningar
5 691
Hästmänniskan För snart sex veckor sedan blev jag tvungen att avliva min underbara häst som jag har haft i 8 år. Han fick fång för tredje gången och...
2
Svar
22
· Visningar
5 810
Senast: Hoppsin
·
Hästvård Min häst gick omkull i hagen i förrgår och dammade rakt igenom staketet så två stolpar går av. På något vis skär han sig strax under...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
21 182
Senast: Messy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar