Vill inta fatta högergalopp

Sv: Vill inta fatta högergalopp

Han fortsätter trava eller väntar till han kan fatta vänster.:confused:
 
Sv: Vill inta fatta högergalopp

Kan det vara så att du inte "sitter i höger varv" när du ska fatta höger galopp? Om det är det som är problemet kan du titta lite åt höger flytta bak höger axel följ med lite med yttertygel med fortsatt stöd, trampa ner höger fot och fatta. Har erfarenhet av detta själv nämligen :angel: - detta gör att jag inte tror att det är något fel på din häst utan kanske kan det bero på din sits... och du innan du börjar galoppa se till att din sötnos är ärlig för hjälper i båda varv.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 883
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 201
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp