Vill inta fatta högergalopp

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Tind
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 804
Sv: Vill inta fatta högergalopp

Han fortsätter trava eller väntar till han kan fatta vänster.:confused:

Sv: Vill inta fatta högergalopp

Kan det vara så att du inte "sitter i höger varv" när du ska fatta höger galopp? Om det är det som är problemet kan du titta lite åt höger flytta bak höger axel följ med lite med yttertygel med fortsatt stöd, trampa ner höger fot och fatta. Har erfarenhet av detta själv nämligen :angel: - detta gör att jag inte tror att det är något fel på din häst utan kanske kan det bero på din sits... och du innan du börjar galoppa se till att din sötnos är ärlig för hjälper i båda varv.

Liknande trådar

Träning Utbildning av ponny. Jag har nyligen köpt ett 6-årigt russ som inte gjort så mycket hittills. Han är snäll och min dotter kan rida...
Svar
14
· Visningar
1 029
Senast: TinyWiny
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 085
Senast: Claraclara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
613
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Mata småfåglarna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈