Vill ha muskler på min häst...NU!

L

Lillgangstah

Dum som jag var lät jag min ponny stå i två månader och hon kom ur form totalt och tappade både muskler och kondis. Har nu ridit henne i ca 2 månader och kondisen är på topp nu igen,men muskler har hon fortfarande knappt några, Några bra tips och övningar? även kanske något fodertillskott som snabbar på muskelbyggandet,som funkar alltså?:confused:

Sv: Vill ha muskler på min häst...NU!

Låter faktiskt som om du borde se över din foderstat. Får hästen tillräckligt med protein så det finns något att bygga muskler av?
// Linda

Det är förmodligen i fodret det saknas. Du måste ge mer protein nu i uppbyggandet av muskler än du ger normalt när du bara ska underhålla muskelmassan. ´Hur ser foderstaten ut nu? Kanske något kilo lusern kna hjälpa, eller något proteinrikt färdigfoder?

har lite samma problem, dock är inte min pålle så grymt omusklad..

läs den nålade tråden under ridning som heter "Övningar för mjuk/följsam häst? Konditionsträning och muskleuppbyggande övningar? " efter att du har läst den har du säker mkt bättre inspiration..

kolla över foderstaten och kom ihåg att låta hästen vila ngn dag i veckan också så att musklerna hinner bygga upp sej, försök variera ridningen med klättring/tömkörnign/löshoppning (behöver ju inte vara så högt) eller studs eller liknande :)

lycka till!

Tkr inte din häst borde tappa så mkt muskler av att bara stå i 2 månader...
Kolla över hur mkt protein hästen får! Vad har du för grovfoder?

Sen så måste musklerna få ta den tid de tar att komma tillbaks... Hästen måste få vila för att sätta muskler annars bryts det bara ner hela tiden...

Jag har fått resultat med ett preparat som heter equitop myoplast. Detta innehåller många aminosyror som tillsammans med protein ger muskler. Men viktigast är proteinet och att hästen mår bra

Jag har fått resultat med ett preparat som heter equitop myoplast. Detta innehåller många aminosyror som tillsammans med protein ger muskler. Men viktigast är proteinet och att hästen mår bra

Protein består av aminosyror... Olika aminosyror ingår i olika proteiner, och den viktigaste aminosyran som man ska hålla koll på är lysin, finns det tillräckligt av den finns det i regel tillräckligt av de andra aminosyrorna oxå :)

Protein består av aminosyror... Olika aminosyror ingår i olika proteiner, och den viktigaste aminosyran som man ska hålla koll på är lysin, finns det tillräckligt av den finns det i regel tillräckligt av de andra aminosyrorna oxå :)

jaha ok men det funkade faktiskt på min häst

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 997
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama