Vill ha info om Import från Tjeckien o Polen

V

vainglory

Är det nån som vet hur det funkar att importera från Tjeckien?
Jag vill veta allt om hur det går till!:)
Det ligger ute annons från ett försäljningsstall i Tjeckien,Brno som heter T.S (vet inte om jag får skriva ut namnet) som har mycket hästar och undrar om det är nån som vet något om dem?

Dessutom undrar jag om det är någon som har erfarenhet av Polska importer, brukar det vara nåt problem med dem? typ att de inte håller eller blir sjuka? Tacksam för svar!

Sv: Vill ha info om Import från Tjeckien o Polen

Så länge du håller dig inom EU så är det samma regler som gäller oavsett från vilket land hästen kommer.

Om polska hästar kan man säga att det finns en mycket framstående avel där. MEN det finns också massor av lycksökare som ägnar sig åt ren buskavel. Ibland till och med att man förfalskar handlingarna för att hästen ska se bättre ut än den är.
Den fina avel med långa traditioner ger kvalitetshästar och de kostar också där efter. Ett bra exempel på den är ju hingsten Szkopul som ju både har utseende och hoppförmåga. Godkänd avelshingst med egna placeringar i 160 hoppning och 41 experiörpoäng.
Tjeckien har inte samma traditioner som Polen när det gäller hästavel. Så där är det ännu mer befogat att man verkligen själv "kan" häst innan man köper därifrån. Risken att få rent ut sagt skithästar är mycket stor.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 156
L
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 376
Senast: Dentaku
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 591
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama