Dandylinn Du skrev skriftlig uppsägning. Ska jag då skriva ett helt nytt papper där jag skriver om uppsägningen. tips? Det har aldrig varit nått bekymmer förut med uppsägning från nått håll utan det har gjorts muntligt mellan mig o hyresgäster.
Eftersom att ni tycks stå i en tveksam ställning sinsemellan så anser jag att det är klokt att uppsägningen sker skriftligt, två ex. Då kan ingen komma och säga att det inte finns någon sedan eller komma med att vissa saker inte gällde, tex utstädning osv. Utan man lämnar ett skriftligt, tydligt dokument vad som gäller.
Vanligt förekommande är era personuppgifter (som man gör i hyresavtalet) så som namn, persnr, adress, kontaktuppgifter sedan utflyttningsdatum/tidsaspekt (uppsägningstiden enl avtalet), datum för uppsägningens början dvs längst ned datum, ort, underskrifter.
Speca vad det är man säger upp (stallplats och övr utrymmen), skälet till uppsägning (tex häst fungerar inte i verksamheten)
Sedan på det lägger man ju också in att tex städning och besiktning ska vara utförd till ett senast datum.
Senast ändrad: