Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stallet drivs som företag. Hyresgäst blir uppsagd innan ens kontraktet skrivs på av ägaren.
Vad är det som gäller rent juridiskt för att kunna avhysa hyresgästen så fort som möjligt?
Finns ingen osämja. Det finns stall att flytta till som är lediga. Jag driver stallet som ett hobbystall där vi alla ska kunna hantera allas hästar då det är kollektivt. Hästen är svårhanterad och ägaren otrevlig och ställer höga krav.
Detta var inte något som kom fram dagen då personen var och tittade på stallplatsen.
Då är de väl osämja om personen är otrevlig??
Då skulle jag snällt och lugn och vänligt säga helt enkelt som det är.
Säga det att tyvärr kan ni inte stå kvar här då eran häst är mkt svår att ta in och ut från hagen.
Då det är många som hanterar hästen finns de folk här som inte törs och är rädda och de ska man inte behöva vara.
Om hon inte vill ta in och ut sin egna häst tills dess att hästen blir bättre vid hanteringen måste du dessvärre flytta.
Så hade jag sagt!
Man ska inte krångla till saker och ting utan rakt på sak är bäst och ärligt
Vi har inskrivet i vårat kontrakt att alla skall kunna hantera hästen. Om inte alla kan det så får hästägaren sköta in och utsläpp själv.
Ja jag vet inte vad jag ska lära mig till nästa gång
Min gamle var exakt sån, "det gör han aldrig med mig". Jag fick ta in och ut honom själv när vissa personer hade in- och utsläpp. Personer i stallet som var mer vana vid hingstar tyckte att han var en av de mest väluppfostrade hästarna i stallet, de lite mer gröna tog han chansen att köra med.Det är nog nåt alla bör ha vid gemensam hantering.
Ofta när man säger till att hästen är stökig brukar ägaren dessutom "meen så gör han aldrig med mig"..trots att 10 andra kan vara av motsatt uppfattning
Till frågan:
Hyresgästen ska ges (skriftligt!) uppsägningen så fort som möjligt..Självklart samma uppsägningstid som avtalet.
Min gamle var exakt sån, "det gör han aldrig med mig". Jag fick ta in och ut honom själv när vissa personer hade in- och utsläpp. Personer i stallet som var mer vana vid hingstar tyckte att han var en av de mest väluppfostrade hästarna i stallet, de lite mer gröna tog han chansen att köra med.
Absolut kan det vara så..men ska man ha gemensam hantering funkar det ju inte, utan då måste hästen vara av sådan karaktär att den inte testar folk i tid och otid, utan vara väldigt tolerant mot att olika personer är olika. Till och från hagen ska det inte finnas så himla mycket att konstra med om många olika hanterar
Absolut kan det vara så..men ska man ha gemensam hantering funkar det ju inte, utan då måste hästen vara av sådan karaktär att den inte testar folk i tid och otid, utan vara väldigt tolerant mot att olika personer är olika. Till och från hagen ska det inte finnas så himla mycket att konstra med om många olika hanterar
De som hade problem såg ju själva att han uppförde sig bra när jag ledde honom in och ut och de var helt förundrade över att det var samma häst. Däremot var de aldrig intresserade av att jag skulle visa hur jag gjorde, utan det var "Jag kan själv, jag har minsann hållt på med hästar i si och så många år". Det blev bara värre och värre och tillslut var det jag som satte stopp och sa att jag tar honom själv. När de väl slapp hantera honom blev de väldigt lättade, men de kunde fortfarande allt om hästar. Suck!