Vill börja med Photoshop, fråga om bakgrunder.

lakrits

Trådstartare
Alla ni som håller på med Photoshop...se hit lite är ni snälla.
Jag har Photoshop element (eller vad det heter) typ 4 eller 5 nånting (sitter vid annan dator just nu).
Är det detta program ni använder er av, ni som gör så fina bilder med hästkollager osv?
Jag har kollat lite på det och fattar än så länge ingenting men det är väl bara att prova sig fram.
Men behöver man nåt tillägg för att kunna använda sig av fina bakgrunder där man klipper in hästar eller vad det nu är?
Tar man bakgrunder från sin egen dator(som foton)?

Hoppas ni förstår vad jag menar...;)

Sv: Vill börja med Photoshop, fråga om bakgrunder.

Alla ni som håller på med Photoshop...se hit lite är ni snälla.
Jag har Photoshop element (eller vad det heter) typ 4 eller 5 nånting (sitter vid annan dator just nu).
Är det detta program ni använder er av, ni som gör så fina bilder med hästkollager osv?
Jag har kollat lite på det och fattar än så länge ingenting men det är väl bara att prova sig fram.
Men behöver man nåt tillägg för att kunna använda sig av fina bakgrunder där man klipper in hästar eller vad det nu är?
Tar man bakgrunder från sin egen dator(som foton)?

Hoppas ni förstår vad jag menar...;)

Det är nog PSE 4 du har. 5:an har precis kommit ut. :D

PSE funkar att göra nästan samma saker i som stora PS.
Du tar och letar upp en egen bild som du gillar bakgrunden på och klipper ut hästen (från det fotot med den fina hästen på) samt lägger den i ett lager och bakar ihop.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 956
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 393
Senast: Crossline
·
Relationer För min mentala hälsas skull så söker jag objektiva tolkningar kring det nyligen utbrutna WW3 mellan mig och min karl. Konflikten...
19 20 21
Svar
410
· Visningar
40 567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII