Vill bara skriva lite

Jag vet inte hur jag ska skriva men vill iallafall skriva nånting. Men ja först så vill jag säga förlåt ifall nåt jag har skrivit har gjort nån ledsen eller nåt sånt. Och ifall nån kanske tog det neggativt på nåt sätt det som mamma skrev att jag hade gjort så förlåt för det isåfall :heart
Och om det så tack till alla som har brytt sig och skrev snälla saker och allt sånt :heart Trodde att det bara var några som kanske skulle bry sig så trodde inte att så många skulle det. Så ja tack för det också.
Kommer kanske inte skriva så jätte mycket här nu men vet inte. Men ville bara skriva nånting iallafall.
Och vill säga en sak men om ni tycker att allt om religion och sånt är jätte dumt och att dom som kanske tror på sånt är knäppa så behöver ni inte läsa nu. Men med det jag gjorde så sa flera efter att jag hade ängla vakt för hade det gått bara lite längre tid så hade jag fått stora hjärn skador eller dött. Så var jätte många saker som hände exakt rätt liksom så det inte blev så. Som att nån verkligen inte tyckte att jag skulle dö. Så jag vet inte om jag tror så men OM så kanske inte Gud ville att jag skulle dö nu så att det inte var meningen för då hade jag nog gjort det. Men ja jag vet inte och ifall nån tycker det är korkat att tänka så så behöver ni kanske inte skriva det.
Vet inte vad jag ska skriva mera men ifall nån har några frågor eller några saker som jag kanske kan skriva om när jag orkar så får ni gärna skriva det :heart

Du är verkligen inte dum! Tvärt om, du är smart och vrider och vänder och funderar på saker från olika håll istället för att rakt av köpa vad folk säger till dig. Jag gillar dig massor för det, precis som jag tycker det är så bra att du säger ifrån - inte bara den här gången utan jag har sett det många gånger tidigare också. Det är många här som vill dig väl, och som gärna vill hjälpa dig att må bättre. Men just att vi är så många kan också göra att vi blir som en stor vägg av tyckande - jag förstår verkligen att det blir jobbigt för dig. Men heja dig som är så klok att du inte bara köper vad folk säger och att du tar paus och sedan säger ifrån när det blir jobbigt. Det beundrar jag dig för.

Jag VILL skriva men det går ju inte när vissa bara verkar vilja säga mot allt och få det att verka som att jag tycker massa saker som jag aldrig har sagt så jag inte kan skriva det jag vill ändå.
Det är jättebra att du skriver det till oss! Då kan vi allihop försöka tänka på det och inte diskutera så tufft med dig.
Ibland vill man ju bara få pysa ur sig och inte "övertalas/terapias/etc" av folk på nätet tex.
Jag tror vi är många som så gärna vill att du ska få må bättre att vi kanske går på lite för hårt i missriktad välvilja.
Så känner du så är det jättebra att du säger ifrån. Så får vi skärpa oss! :heart

Det är jättebra att du skriver det till oss! Då kan vi allihop försöka tänka på det och inte diskutera så tufft med dig.
Ibland vill man ju bara få pysa ur sig och inte "övertalas/terapias/etc" av folk på nätet tex.
Jag tror vi är många som så gärna vill att du ska få må bättre att vi kanske går på lite för hårt i missriktad välvilja.
Så känner du så är det jättebra att du säger ifrån. Så får vi skärpa oss! :heart
Det hjälper ju inte att jag försöker skriva hur jag menar heller. För dom som typ bara verkar vilja säga mot och över bevisa att jag har fel i hur jag känner lyssnar ju ändå inte utan fortsätter bara skriva eller anntyda saker som jag aldrig har skrivit.
Alltså jag menar inte att du gör så utan menar bara NÅGRA andra. Så menar inte dom flesta heller.

@EmmaFilippa skönt att du är tillbaks och att du säger ifrån - förlåt om vi gjort så att du mått sämre! Jag var upptagen igår förmiddag, och när jag loggade in såg jag av dina inlägg hur frustrerad du var över att känna dig misförstådd. Det är en enormt jobbig känsla, jag vet!

Har dock inte uppfattat att någon tycker du är dum. Utan när folk frågar t.ex. "tycker du det är tjejers fel" så är det nog inte för att dom tror du tycker så - men snarare för att få dig att bekräfta och förstärka tanken på att det aldrig är tjejens fel. Men det kan kännas konfronterande med sådana frågor, och det är nog inte ett särskilt bra sätt att diskutera när man sitter bakom varsin skärm och inte kan läsa av den man pratar med, som här.

Vi som är vuxna måste tänka efter HUR vi förmedlar saker och hur det kommer uppfattas - och även se till att det inte blir för mycket på en gång, i går blev det enormt många inlägg som "sa emot" dig på kort tid, tycker jag med.

Tack för att du påminner oss så vi kan försöka förbättra oss! :heart

Inte för nån kanske bryr sig men vill bara säga att jag är inte så dum som vissa här verkar tro. Som vissa som typ anntyder att jag tycker att det är tjejers fel om nåt äckel gör saker mot dom eller att jag tycker att man måste ha oversize kläder så inte äckel män får dåliga tankar eller nåt sånt så verkar ju inte ni fatta alls vad jag har skrivit. För jag har ALDRIG skrivit det och SÅKLART tycker jag inte det. För somsagt jag är inte SÅ dum.
Iallafall så mådde jag skit dåligt igår och blev inte bättre av hela den här diskutionen. Så fick inte läsa eller skriva här för jag mådde bara ännu sämre av det. Så därför jag typ blev tvungen att ta en paus som jag lovade förut att jag skulle ifall det blev för jobbigt men ville ändå inte göra det. För liksom jag tycker inte om alls när andra tror att jag menar nåt helt annat och inte verkar fatta vad jag försöker förklara och så får jag inte svara så blir det ju typ att dom som tror så har rätt. För jag kan inte säga mot och försöka förklara. Men ja skit samma är ingen som bryr sig ändå. Men var iallafall därför jag inte har skrivit på ett tag. Och jag menar inte att det är nåns fel eller att nån ska typ inte skriva eller nåt sånt så det behöver ni ju inte tro.
Men iallafall så har jag haft läkar samtal igen idag. Och det gick väl inte heller så jätte bra. Eller ska ändra så nu ska jag inte ha extra vak hela tiden utan ska ha typ steget under så att dom ska kolla till mig jätte ofta men behöver inte ha att nån sitter och kollar på mig exakt hela tiden iallafall. Så det är väl bra på ett sätt. Men annars med medicinen och sånt så ska jag inte ändra nåt nu heller.
Sen med vikten så var den ungefär oförändrad. Och ska fortfarande gå upp ännu mera i vikt innan det duger enligt läkaren så hon var inte så jätte nöjd med det. Men behöver inte ändra maten nu iallafall.
Och ja sen var det väl bara samma att jag ska träffa hundarna och försöka göra såna saker som jag har tyckt om typ pyssla och så. Och justja hon sa också att om jag har nån bättre dag och både mamma och pappa och personalen tycker det verkar okej så kan jag få ha en kort permison. Så inte åka hem eller till stallet men tillexempel åka och köpa en ny målar bok eller nåt sånt. Så borde väl vara glad för det men jag är inte det. Eller jag bryr mig bara inte.
Men ja det var nog allt om läkar samtalet tror jag. Och annars så är det väl inte så mycket att skriva heller. Och vet att det här blev långt och säkert många som tycker jag är dum för det jag skrev i början. Men somsagt menar inte att det är nåns fel heller och att nån skrev nåt fel eller dåligt eller så men känns bara som jag inte kan få fram vad jag menar så nån fattar. Utan att vissa bara bestämmer nåt dom tror så försöker dom få allt jag skriver till att jag tycker som dom TROR fast jag aldrig har sagt det. Och då blir jag jätte frusterad på det och mår ännu sämre så blir det skit bara.
Men skitsamma vill inte prata mer om det utan ville bara försöka förklara men vet att det är onödigt egentligen så ingen behöver bry sig.
Jag tycker inte att du är dum och uppfattade du mitt inlägg som det så ber jag om ursäkt ❤.

Jag bryr mig i alla fall om vad du tycker och känner. Nu vet inte jag om det hjälper dig rent praktiskt att en person du aldrig träffat annat än på ett internetforum säger att den bryr sig men jag gör det ändå, bryr mig alltså.

Det är jättebra att du säger ifrån när du upplever att vi inte lyssnar. Det är faktiskt en av de egenskaper jag uppskattar väldigt mycket med dig, att du törs säga till. Det är heller aldrig fel med en paus, det betyder inte att motparten hade rätt eller ”vann” diskussionen utan ibland behöver man andas lite och tänka efter lite. Du kom ju tillbaka idag och förklarade för oss hur du tänker och känner. Om någon ”vann” gårdagens diskussion så var det du nu med det inlägget ❤️

Välkommen tillbaka!

Skönt att du är tillbaka; har inget skrivit i det senaste som blev en diskussion, har följt dig bara genom att läsa, vilket jag blev lite "rädd" för skulle bli återigen för alla här vill dig väl här men blir ändå "fel" ibland. Bra att du säger ifrån! Du är smart som drar en gräns när det inte är okej! ❤. Hoppas du får en lugn och skön kväll!

@EmmaFilippa skönt att du är tillbaks och att du säger ifrån - förlåt om vi gjort så att du mått sämre! Jag var upptagen igår förmiddag, och när jag loggade in såg jag av dina inlägg hur frustrerad du var över att känna dig misförstådd. Det är en enormt jobbig känsla, jag vet!

Har dock inte uppfattat att någon tycker du är dum. Utan när folk frågar t.ex. "tycker du det är tjejers fel" så är det nog inte för att dom tror du tycker så - men snarare för att få dig att bekräfta och förstärka tanken på att det aldrig är tjejens fel. Men det kan kännas konfronterande med sådana frågor, och det är nog inte ett särskilt bra sätt att diskutera när man sitter bakom varsin skärm och inte kan läsa av den man pratar med, som här.

Vi som är vuxna måste tänka efter HUR vi förmedlar saker och hur det kommer uppfattas - och även se till att det inte blir för mycket på en gång, i går blev det enormt många inlägg som "sa emot" dig på kort tid, tycker jag med.

Tack för att du påminner oss så vi kan försöka förbättra oss! :heart
Nej men dom som skrev sånt verkade det inte som dom läste vad jag skrev utan som att dom bara ville få fram att jag tycker så.
Men du är iallafall inte heller en av dom som det blev mest jobbigt för liksom.

Har iallafall träffat hundarna idag ett tag och sen när jag kom tillbaka så fick jag typ så jag bröt ihop och började grina jätte mycket och vet typ inte ens varför. Eller var väl bara att idag och igår har varit skit jobbiga så det typ blev bara för mycket. Men ja har iallafall ätit middag som gick sådär och nu har jag ganska mycket ångest och så och vet inte vad jag ska göra hela kvällen.

En allmän reflektion. Det är helt okej om du någon dag bara vill peka finger till oss allihop (oavsett om vi samtliga förtjänar det eller ej). Ibland känner man så.

Du verkar vara så himla snäll och anstränger dig oerhört mycket för att vi ska förstå hur du menar - men det är helt okej ifall du då och då lackar på oss. Det gör vi alla. Ibland pallar man bara inte.

Det här är din tråd och jag kan bara tala för mig själv, men jag kan i alla fall lova dig att jag tänker inte sämre om dig för att du blir arg eller säger ifrån. Jag är oerhört imponerad av dig av flera anledningar - det skulle inte försvinna för att vi inte tänker på samma sätt om något, eller för att du sätter ner foten om du tycker att jag gått över din gräns.

Har iallafall träffat hundarna idag ett tag och sen när jag kom tillbaka så fick jag typ så jag bröt ihop och började grina jätte mycket och vet typ inte ens varför. Eller var väl bara att idag och igår har varit skit jobbiga så det typ blev bara för mycket. Men ja har iallafall ätit middag som gick sådär och nu har jag ganska mycket ångest och så och vet inte vad jag ska göra hela kvällen.

Vill du titta eller lyssna på något?
Rita? Skriva?
Jobbar någon personal du tycker bättre om ikväll?

En allmän reflektion. Det är helt okej om du någon dag bara vill peka finger till oss allihop (oavsett om vi samtliga förtjänar det eller ej). Ibland känner man så.

Du verkar vara så himla snäll och anstränger dig oerhört mycket för att vi ska förstå hur du menar - men det är helt okej ifall du då och då lackar på oss. Det gör vi alla. Ibland pallar man bara inte.

Det här är din tråd och jag kan bara tala för mig själv, men jag kan i alla fall lova dig att jag tänker inte sämre om dig för att du blir arg eller säger ifrån. Jag är oerhört imponerad av dig av flera anledningar - det skulle inte försvinna för att vi inte tänker på samma sätt om något, eller för att du sätter ner foten om du tycker att jag gått över din gräns.
Tack :heart Men det är bara att jag vill inte vara otrevlig eller kanske göra så nån blir ledsen eller besviken eller nåt sånt. Och hatar när det känns som ingen fattar vad jag menar.

Vill du titta eller lyssna på något?
Rita? Skriva?
Jobbar någon personal du tycker bättre om ikväll?
Jag vet inte men vill bara göra nånting liksom. Men inte som är för jobbigt eller måste ha jätte mycket fokus för det klarar jag inte.
Och om personal så dom två jag tycker typ bäst om jobbar inte men en som är okej iallafall och sen dom andra är väl varken att jag tycker om dom eller inte. Men är inte så jag vill prata med dom liksom.

Jag vet inte men vill bara göra nånting liksom. Men inte som är för jobbigt eller måste ha jätte mycket fokus för det klarar jag inte.
Och om personal så dom två jag tycker typ bäst om jobbar inte men en som är okej iallafall och sen dom andra är väl varken att jag tycker om dom eller inte. Men är inte så jag vill prata med dom liksom.
Okej! Spelar du några mobilspel?

Jag brukar spela mycket typ Bubble Buster (man ska släppa bollar med nummer på varandra) eller Blockscapes (det är som tetris, fast ingen tidspress). Tycker det är skönt när jag är rastlös i hjärnan men inte riktigt har ork att fokusera.

Finns vissa färgläggningsspel/målarböcker för mobil med, olika svårighetsgrader har jag fattat det som (gör det inte själv men har tittat när mitt barn gör).

Okej! Spelar du några mobilspel?

Jag brukar spela mycket typ Bubble Buster (man ska släppa bollar med nummer på varandra) eller Blockscapes (det är som tetris, fast ingen tidspress). Tycker det är skönt när jag är rastlös i hjärnan men inte riktigt har ork att fokusera.

Finns vissa färgläggningsspel/målarböcker för mobil med, olika svårighetsgrader har jag fattat det som (gör det inte själv men har tittat när mitt barn gör).
Nej inte så mycket för vill helst göra saker som inte är på mobilen. För håller ändå på med den så mycket ändå.

Det är nog som du säger att det bara blev för mycket. Du slappnade nog av lite med hundarna och så rann det över sen. Det är egentligen en bra sak, bättre än att bygga upp spänning inom sig. Hundar är bra för hälsan. 🐶 Skönt att du kunde få träffa dem en stund. :heart

Liknande trådar

R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok An tagligen så tycker nån att jag inte borde skriva en dagbok "bara för att skriva av mig". Men det är ju fritt att inte läsa och jag...
Svar
6
· Visningar
1 990
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 808
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 039
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 082
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar