Vilket var spelet?

gul_zebra

Trådstartare
Spelade nånting när jag var barn, tänk sent 90-tal eller möjligtvis väldigt tidigt 00-tal. Spelet var för pc och förmodligen för vuxna men ingen i familjen fattade ens hur man gjorde.

Jag minns att spelet var mörkt, man skulle lösa något mysterie och tog rollen som en kvinna tror jag? Förpackningen var mörk och tjock, tror att det ev kan ha varit en box med flera spel i.

Urusel beskrivning ja, den som kan tänkas veta vad jag menar är tamefan fantastisk:p
 
Nix, tyvärr ingen som nämnts. Hoppades på the longest journey då namnet lät bekant men icke.
Jag tror inte att man kunde se kvinnan man spelade som, men jag kan ha fel. Vill även minnas en brunn i början men det kan vara jag som blandat ihop.
Pratade med mamma och lillasyster och de vet precis vad jag menar, men är såklart lika clueless som jag :down:
 
...Zork Grand Inquisitor? Spelade demoversionen, typ början av spelet, som följde med någon datortidning runt 1998... Tror inte man spelade som kvinna men det var ganska mörkt, hade någon spell book och började med en brunn :D

 
Spelade nånting när jag var barn, tänk sent 90-tal eller möjligtvis väldigt tidigt 00-tal. Spelet var för pc och förmodligen för vuxna men ingen i familjen fattade ens hur man gjorde.

Jag minns att spelet var mörkt, man skulle lösa något mysterie och tog rollen som en kvinna tror jag? Förpackningen var mörk och tjock, tror att det ev kan ha varit en box med flera spel i.

Urusel beskrivning ja, den som kan tänkas veta vad jag menar är tamefan fantastisk:p
Myst tänkte jag direkt på. Finns dessutom nån uppföljare som heter nåt annat.
 
Tyvärr, inget rätt svar hittills.
Kan inte minnas att det var några synliga rörliga gubbar i spelet alls? Då kom jag ju dock ingenstans så det kan vara därför :p Vill minnas att jag spelade ur en persons point of view och var ensam, gick typ mellan två rutor eller nåt sånt då jag inte kom längre. Mörkt ska tolkas bokstavligt, tänk nattetid.
 
Minns du något mer om hur grafiken såg ut? Var det 3D eller mer åt 2D-hållet? Några menyer eller andra delar av användargränssnittet som sitter kvar i minnet? Ju mer smådetaljer du kan beskriva desto bättre, det hjälper för att klura ut vad det kan vara.

Jag har spelat ett enda spel som kanske kan stämma in på det du beskrivit hittills - Barrow Hill: Curse of the Ancient Circle. Det kom dock ut 2006 så inte riktigt inom rätt tidsspann.
 
Minns du något mer om hur grafiken såg ut? Var det 3D eller mer åt 2D-hållet? Några menyer eller andra delar av användargränssnittet som sitter kvar i minnet? Ju mer smådetaljer du kan beskriva desto bättre, det hjälper för att klura ut vad det kan vara.

Jag har spelat ett enda spel som kanske kan stämma in på det du beskrivit hittills - Barrow Hill: Curse of the Ancient Circle. Det kom dock ut 2006 så inte riktigt inom rätt tidsspann.
Det var 3D. Minns inget mer alls som jag kan komma på ny tyvärr :/ Ska höra med andra syrran när vi ses tänkte jag, men hon jobbar en massa nu så svårt att få till.

Alltså long shot, men skulle det kunna vara Atlantis: the lost tales?
Tyvärr inte den heller
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 717
Senast: fejko
·
Äldre Jag sitter fast, försöker hitta ett spel jag spelade förr men det går bannemig inte. Tänk sent 90-tal eller tidigt 2000-tal. Spelet...
Svar
2
· Visningar
542
Senast: gul_zebra
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 132
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 716
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp