Vilket träd?

bettysmatte

Trådstartare
Någon som med säkerhet kan tala om för mig vad det här är för träd? Cirka en meter högt. Växer i hästhagen. Det får gärna stå kvar om det inte är giftigt, men efter att ha jagat korsört, brakved, osv hela sommaren förväntar jag mig nästan att också detta är något som är farligt för mina hästar... :grin:
20240824_095736.webp

Kanske. Men mitt träd har aldrig fått några bär. I sådana fall skulle det ju vara samma som de andra brakvedsträden som jag har sågat ner. Men de FÅR ju bär och växer mycket snabbare.
Min buske har aldrig blommat (än). Frågan är hur gamla de behöver vara för att få blommor och bär.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
411
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
336
Senast: Unafraid
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 302
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
747
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka