Vilket torrfoder till valpar?

Snobben

Trådstartare
Ger ni och varför just den sorten?
Vad tycker ni om Doggy Junior?Är det den billigaste varianten?

Sv: Vilket torrfoder till valpar?

Jag ger Hills Natures Best! Farin gillar den och den är kvalitativ. Kostar ca 500:-.

Snobben skrev:
Är det den billigaste varianten?

Är väl inte riktigt rätt att gå efter pris! :crazy: Man måste ju se så att det innehåller allt din valp behöver.

Skulle rekommendera tex. Royal Canin som har ett väldigt bra foderprogram!

Snobben skrev:

Hej där!
Jag rekomendera inte Doggy mat till nån hund! :banana:
Tycker det är en dålig mat!
Själv kör jag med Bravo Plus Färskfoder.

Snobben skrev:

Hej igen.
Det är en billig mat!! 24 kg för 330 kr.. Vad har du för hund rasen?

Jag ger foder som passar min hund. Har legat på allt mellan 600:-/mån till 3000:-/mån i foderkostnader. Beroende på vad han behöver.

Är själv väldigt förtjust i Standart, Royal och Hills. Sen färskfoder; Fodax, Klass och Halla.

Ett suveränt valpfoder tycker jag är Royal Canins, jag har gett alla mina det (medium i detta fallet). Formen på bitarna är bra, lite linsform, och de smakar mycket och mumsigt tror jag. Innehåller 20% fett, har funkat kanon för mina tre. Inga dåliga magar eller nåt sånt. Har kompletterat med fil och äggula några gånger i veckan, man vill ju ge sin hund en bra start i livet så den växer och utvecklas som den ska!

Ishtar (nu ger jag Purina)

Personligen skulle jag inte ge Doggy till någon hund, åtminstone inte min. Provade Doggy till fd hunden en gång i tiden, med följden: nästan förstoppning. Jag klagade enormt till Doggy och fick en värdecheck på 100 spänn ;)...Företag vill inte att man gnäller nämligen så då skickar dom plåster på såren. Andra jag känner som provat Doggy har sagt att hunden börjat kliat sig på kroppen eller som en gammal kompis som har Goldens...dom hundarna började klia sig i öronen !!

Eftersom jag vart nöjd med Franks Pro Gold till förra hunden så köpte jag valpfodret till nuvarande. Men självfallet tog inte min djuraffär in detta foder speciellt ofta villket gjorde att jag fick byta till annat. Tog då James wellbelowed....fast detta foder gjorde att hon sket så ofta samt mat strejkade emellanåt. Konstigt då detta foder är ett låg allergifoder...Nåja bytte igen. Nu har jag Nutra Nugget Ris&Lamm, och peppar peppar det funkar alldels utmärkt. Hon äter och skiter som hon ska samt ökar i vikt...kanske lite väl mycket i vikt, men än ingen fara, men hon är pigg, glad och har en fin päls.

Alltid kört Precept valpfoder och nu en annan sort tycker fodret är bra och min tik har bra med hull och energi ( ibland för mkt:angel: )

kramis

Vår småtting spydde av Doggy Junior. Sedan dess har jag inte haft mycket till övers för det fodret :p

Kör på Royal Canin i stället :love:

Snobben skrev:

Jag fick i order av min uppfödare att ge min valp Robur tills han är året åtminstone och det gör jag ju då alltså lydig som jag är..;)
Talade med en kompis och hans kompis som är veterinär om valp-och hundmat och det har tydligen gjorts nån "veterinärsk" undersökning på hundmatsorterna nyligen och de kom fram till att samtliga hundfoder som säljs idag är fullt okej för en hund att leva på. Samtliga sorter innehåller allt en hund behöver.
Sen har väl alla sina åsikter om olika sorters foder men allt folk tål ju inte all mat heller så det lär väl vara ofrånkomligt.. Själv skulle jag aldrig i mitt liv ge hundar Axess igen eftersom mina valpar blev matförgiftade av det...:mad:

Jag ger Professional Dogfoods Chicken & Rice. Funkar kanonbra :)
Gav tidigare Purina Pro Plan vilket också är ett bra foder.

Hmmmm....??? Hälften av de fodren som ni räknar upp här har inte hittat hit upp till norr än...:D

Min valp får Pro Pac Large Breed Puppy för att uppfödaren körde med det men ska väl gå över till något annat sen som finns lite närmre men vilket foder vet jag inte än :)

//Smulis

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 119
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 667
Senast: MML
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat