Vilket toapapper (eller valfri förbrukningsartikel) är egentligen billigast?

strawberrysylt

Trådstartare
En stor fråga som hotar hela min existens typ ;) jag vet, men jag tänkte vi kunde starta en undersökning (tråden blir en liten spinoff på snålmånadstråden kanske);

När man står där i affären är det lätt att bli villrådig tycker jag och t ex toapapper;

Är det papperet med lägst pris där och då som egentligen blir billigast i längden? Eller är det också det som går åt fortast och alltså blir dyrare än något annat som är drygare i längden? Vad anser ni och hur tänker ni när ni handlar/använder förbrukningsvaror?

//r

Oj, det var intressant. Oftast brukar det ju vara ju större förpackning desto billigare... Konstigt, men bra att få det tipset!

Serla har jag fått för mig att det är rätt dyrt papper, vet inte hur mycket kilopris det skiljer från de jag tror är billigast, typ Coop X:tra o de andra affärernas billigaste, men tja, sen kanske nåt lite dyrare är mjukare så man hellre vill ha det ändå..

Haha, som sagt, en väldigt stor och viktig fråga, men intressant tycker jag =P

//r

O
Oj, det var intressant. Oftast brukar det ju vara ju större förpackning desto billigare... Konstigt, men bra att få det tipset!

Serla har jag fått för mig att det är rätt dyrt papper, vet inte hur mycket kilopris det skiljer från de jag tror är billigast, typ Coop X:tra o de andra affärernas billigaste, men tja, sen kanske nåt lite dyrare är mjukare så man hellre vill ha det ändå..

Haha, som sagt, en väldigt stor och viktig fråga, men intressant tycker jag =P

//r

Jag brukat handla på Willys eller Ica och på dom affärerna brukar Serlas vara billigast sett till kilopris även om man jämför mot affärernas egna lågprismärken :) Kolla nästa gång du är och handlar.

Okej! Även om man jämför med lågprismärkena på t ex Coop, ÖB och Lidl också då menar du eller Willys och Icas lågprismärken? =) Ja, jag ska kolla nästa gång!

//r

Nu bor jag inte i Sverige, men istället för att kolla på prislappen, så kollar jag på det finstilta där det står pris per kg/liter/etc och jämför där istället. Ofta luras man att köpa något bara för att det ser ut att vara billigare jämfört med andra varor än det egentligen är.

Jag handlar typ toapapper, tvättmedel, diskmedel osv på Ö&B. Lönar sig faktiskt att vara på jakt på bra priser på saker! Jag har blivit väldigt medveten om priser på saker sista halvåret ( kanske lite åt de snålare hållet :D ) men de lönar sig för då räcker pengarna hela månaden ut även om jag har liten inkomst. Mat handlas mest på Willys för de är enligt mig mest privsvärt! och de har har oftast allt iallafall på Stora Willys :)

O

Jag brukat handla på Willys eller Ica och på dom affärerna brukar Serlas vara billigast sett till kilopris även om man jämför mot affärernas egna lågprismärken :) Kolla nästa gång du är och handlar.
Min erfarenhet är samma som din att Serlas är billigast :) Och dessutom ett trevligt papper.

Jag kollar på kilopriset på de varor jag är intresserad av. När det gäller tex toapapper så har jag hittat "billighetsmärken" på både Coop och Hemköp (vilket är affärerna jag oftast handlar från) som trots att de är miljömärkta är billigare än vissa icke miljömärkta. (Ja, jag är en sådan som vägrar köpa papper om det inte är miljömärkt ;) )

Jag brukar köpa på mig flera stora balar med t.ex Serla eller annat "tjockare" papper när det är på extrapris. Jag tänker att de billigaste papperna behövs så lång bit varje gång man torkar sig medan andra suger bättre :p

Ska jag handla billigt annars åker jag till stora butiker då de ofta har större förpackningar och plockar på mig. Många saker går att förvara i frysen innan man behöver använda det.

Jag kollar på priset, antal rullar, hur hårt dom är packade om du klämmer åt om en rulle. En från ICAs egna tex kan vara jättemjuk (=tunt lager papper) medan något annat märke är mycket hårdare och därför räcker längre (förstår du?). På baksidan står också meterantal etc :)

Irriterar mig på att i "min" butik är jämförpriset per kilo för vissa märken och per rulle för andra märken. Hur ska man kunna jämföra överhuvudtaget då?! :confused: Där ni handlar, är det alltid kilopris då?

För våran del använde vi Serlas tidigare, nu bytte i våras till Eldorados.

Blir väldigt mycket billigare för oss eftersom Serlas papper var för tjockt/kompakt för vårt avlopp, så vi fick ringa ut slamsugningstjänst 2 ggr på några månader eftersom vi fått rejäla stopp i avloppet. Ett besök kostar cirkus 3000 kr.

Eldorados papper är mycket tunnare och bryts lättare ner i vattnet.

Serlas är väl annars skönare att torka sig med men undviker helst översvämningar av toaavfall i källaren igen :crazy: :p

En stor fråga som hotar hela min existens typ ;) jag vet, men jag tänkte vi kunde starta en undersökning (tråden blir en liten spinoff på snålmånadstråden kanske);

När man står där i affären är det lätt att bli villrådig tycker jag och t ex toapapper;

Är det papperet med lägst pris där och då som egentligen blir billigast i längden? Eller är det också det som går åt fortast och alltså blir dyrare än något annat som är drygare i längden? Vad anser ni och hur tänker ni när ni handlar/använder förbrukningsvaror?

//r
ta med en skruvmejsel flat ska den vara gå in på tex skola eller idrottsanläggning kör in mejsel i låset och lås upp så får du toapapper gratis

Irriterar mig på att i "min" butik är jämförpriset per kilo för vissa märken och per rulle för andra märken. Hur ska man kunna jämföra överhuvudtaget då?! :confused: Där ni handlar, är det alltid kilopris då?

Då brukar de som satt ut sitt kilopris vara de billigaste. De som sätter ut per rulle brukar enligt min uppfattning vara lite papper per rulle.

Men det är väl bara att ta med hövågen nästa gång du handlar och väga.

Brukar köpa Icas Skona tror jag det heter, eller möjligen Serla. Helt klart "mest papper för pengarna" tycker jag :) Dom billiga som kostar 10-20 spänn för 6/8 rullar brukar dels bara vara ett lager = fler varv runt handen (vi kommer väl ihåg,rulla/knöckla/vika toapappertråden ;) ) och brukar dessutom vara mindre meter. Jag kollar på jämf.pris och antal meter på rullarna samt hur många lager det är :)

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 134
Senast: Myrten
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 118
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 915
Träning Ännu en av mina 'hur skulle ni gjort' trådar. Men snart är det dags för ett nytt återbesök för lilla Fröken Fräken, och 'som vanligt'...
2
Svar
23
· Visningar
1 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka