vilket täcke på i transporten nu

Sv: vilket täcke på i transporten nu

Jag tycker verkligen inte att man ska köra med över luckan nere! En gång när en person jag känner körde med den nere kom det en lastbil bakifrån och hästen såg ju den så han vart vettskrämd och kastade sig över bommen. Nej usch för luckan nere, jag förstår inte hur folk kan ha det. Man ska ha en BRA transport med luftkonditionering(elr hur det stavas, men ni fattar )

Och varför skulle man inte köra med luckan nere? Det beror väl helt enkelt på vad man har för typ av häst. Min häst blir betydligt lugnare av att ha luckan nere bak så han kan se precis exakt vad som händer bakom honom.
Har man en häst som fungerar med luckan bak så tycker jag deffinitivt att man ska ha det i denna extrema värme, allt för luftkonditioneringens skull. För någon vidare konditionering i ett vanligt släp är det inte.

vid vilka temperaturer brukar ni börja slänga på täcken i transporten då. för nu har vädret slagit om här o blivit kallt, regningt o blåsigt

Beror helt på vilken häst. Araben får täcke dom dagar han skulle ha täcke ute i hagen vid uppehåll (det regnar ju inte i transporten).

Kallblodstravaren använder inte täcke alls utom vid blötsnö, extrem blåst i kombination med nederbörd. Alltså behöver hon aldrig täcke i transporten.

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 074
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 652
Senast: Mia_R
·
Utrustning Nu står vi i en så där roligt tid när det är 4 grader på natten/morgon och 20 grader mitt på dagen. Min ena häst är klippt sen tidigare...
Svar
11
· Visningar
1 577
Senast: super
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 048
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka