Vilket stall hade ni valt?

Cs218

Trådstartare
Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan samma pris.

Stall 1,
Pros: litet stall, stora hagar, fantastisk natur o rida i samt nära havet.
Cons: ingen egen paddock/ridhus men finns några hundra meter bort.

Stall 2,
Pros: har ridhus, tränare på gården, behöver inte vara på bilväg när man rider ut.
Con: större stall med ca 20 hästar.

Vad hade ni valt? Jag o min häst föredrar att rida ut över att vara på banan men vill ändå ha möjlighet till att träna någon dag i veckan. Han ska även opereras i höst med lång rehab efteråt.

Vad hade ni valt?
 
Jag hade valt det med bäst hagar och lös drift och så. Men om det var lika eller att det var jätte i det första så hade jag valt det för att rid miljön är det viktigaste för mig och jag tycker om mindre stall.
 
Med tanke på lång rehab under hösten så hade jag valt nummer 2 under förutsättning att hagarna och lösdriften är lika bra som i stall nummer 1.
 
Jag hade valt det med bäst hagar och lös drift och så. Men om det var lika eller att det var jätte i det första så hade jag valt det för att rid miljön är det viktigaste för mig och jag tycker om mindre stall.
Jag föredrar också små stall! Är bara lite orolig när man ska börja promenera lite smått utan en paddock vid stallet då han har varit hemsk när han stått på box i någon enstaka dag😅 får köpa hem ett halvt lager plegg
 
Nummer 1. 20 hästar är ju extremt mycket, jag står i ett stall med 7 hästar (varav 2 är mina och 2 är min kompis), det är skitjobbigt om de andra 2-3 är där när jag är där :rofl:
 
Stall 2, ser 20 hästar som en fördel jämfört med ett litet då ingen av mina är särskilt förtjusta i att bli själva, vilket är risken i ett litet stall.
 
Ptja står själv i ett stall med 16 boxar och älskar kontrasterna mellan att vara själv eller när det råder full aktivitet 😍, är uppväxt med eget stall/ladugård hemma på gården så har provat båda världar 🥰

Vet inte om 20 är så himla stort men allt är ju relativt- såklart. Kan du rehaba hästen och motionera den när det är dags utan bana på gården och ni båda föredrar litet stall; så välj stall 1? :)
 
Saknas mer info om lösdriften och hagarna... Hur stora ligghallar? Lera? Grusat? Varierad hage?

Jag hade valt 2 om det var ungefär lika bra som 1 för hästen, för gud vad skönt med ridhus när det regnar på tvären, blåser, är mygg osv...
 
Om det är en lång rehab på väg hade jag kollat hur möjligheterna ser ut för det i de olika stallen. Finns det sjukhage/mindre hage? Kan han ev få sällskap under boxvila om det behövs?

Inget kul alls om det visar sig att det inte går att rehaba hästen som planerat.
 
Det där är helt olika stall. Förstår inte vad de spelar för roll vad en annan svarar på vilket vi skulle välja? 🙂

Antingen är det natur, uteritt o inte så mycket paddock en söker eller så är det träning med fördel av ridhus/tränare.
Det är liksom två olika hästmänniskor 😁
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 414
Senast: Smurfoff
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 734
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 488
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 283
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp