Brun
Trådstartare
Sv: Vilket smådjur passar mig?
Ja, där har du ju ett poäng. Tror du att en liten eller en stor kanin passar bäst för en nybörjare som inte hållit på så mycket med kaniner förut? Jag är mest van vid stora djur. Väldigt stora djur... Som hästar och större hundar.
Stora kaniner är ju mycket lättare att hantera. Medan hermelinkaninerna (nu generaliserar jag) sprattlar runt och river upp armarna på en är de stora köttraserna mer som en klump som man vänder och vrider på för att komma åt. De stora kaninerna har liksom mera utrymme för ett stadigt grepp Små raser kloklipper jag oftast halvliggande på rygg mellan mina ben för att kunna hålla dem stilla medan stora raser får sitta i knäet och lyfta en tass i taget. Fast till viss del beror det väl på vilken sorts personer som köper små respektive stora raser också...
Ja, där har du ju ett poäng. Tror du att en liten eller en stor kanin passar bäst för en nybörjare som inte hållit på så mycket med kaniner förut? Jag är mest van vid stora djur. Väldigt stora djur... Som hästar och större hundar.