Vilket slags bett...?

B

BamsePlutt

Hej! Min shettiskille har växt ur sitt bett, ett tredelat globusbett 8,5 cm. Ska köpa nytt men funderar på om jag kanske ska ha ett annat typ av bett om jag nu ska ha honom till körning? Å andra sidan funkar han jättebra i det tredelade, har helt accepterat det och jag har bara ett "vanligt" träns utan nosgrimma just nu (tömkör, går promenader i skogen m.m.). Eller som jag läst i nån bok, man kanske ska ha olika och variera med? Tacksam för tips.
/Ullis

Sv: Vilket slags bett...?

Trivs han på tredelat så ska du ha det kvar, finns ingen anledning att byta om hästen är väl tillfreds med bettet. Det kan snarare skapa problem.
/M

Vissa hästar trivs bättre med att variera mellan några olika bett men vissa trivs bäst med ett och samma. Går han bra och det inte varit några problem med det gamla bettet skulle jag satsat på ett likadant :)

Jag håller med dom andra. Varför byta ut något som fungerar så himla bra? Köp bara ett större tredelat till han.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 722
Senast: lizzie
·
Utrustning Hej, behöver hjälp att tänka lite! Min fyraåring går på ett oledat bett med lösa ringar och bettplattor. Har varit jättefin på det och...
Svar
7
· Visningar
1 066
Senast: ygenda
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 276
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Jaha, då var det dags för min egen rasvalstråd! 😊 Varning för liten uppsats! Har kikat runt på forumet här ett tag, men nu vill jag ta...
2
Svar
34
· Visningar
4 551
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London