Vilket salt ska jag ta?

Lillsillen

Trådstartare
Ska göra eget koksalt och har grovt medelhavssalt och vanligt salt med jod.
Vilket är bäst till koksaltlösning? och gäller samma dosering (15 ml) för båda sorter?

Sv: Vilket salt ska jag ta?

Vad jag har lärt mej så ska man inte använda salt med jod i till hästar iaf, hur det är med havssalt vet jag inte.

Sv: Vilket salt ska jag ta?

Hur det är att göra koksalt vet jag inte, men jag skulle inte heller ta det med jod.

Nej allt salt är inte havssalt, man utvinner salt ur saltgruvor. Ungefär som kol eller hur man ska säg. Havssalt tar man ju ur saltvatten som man låter dunsta, kvar är då havssaltet.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 755
Senast: Inte_Ung
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 150
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
26
· Visningar
2 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka