Vilket kött till vad?

Acto

Trådstartare
Jag har både fransyska och högrev i frysen och har tänkt använda det till köttgryta respektive gulaschsoppa. Men vilket kött passar bäst till respektive rätt? Tycker jag får upp lite olika svara när jag googlar.

Viktigast för mig är nog vilket kött som passar bäst till köttgryta. Så Buke, vad tycker ni? :)

Om ni även har recept att rekommendera så uppskattas det också!

Jag har både fransyska och högrev i frysen och har tänkt använda det till köttgryta respektive gulaschsoppa. Men vilket kött passar bäst till respektive rätt? Tycker jag får upp lite olika svara när jag googlar.

Viktigast för mig är nog vilket kött som passar bäst till köttgryta. Så Buke, vad tycker ni? :)

Om ni även har recept att rekommendera så uppskattas det också!
Jag skulle köra fransyskan till köttgryta och högreven till gulaschsoppan, jag gillar strukturen på högrev i soppor, men jag vet att många skulle säga precis tvärt om. :d

Jag tycker att högrev är oslagbart i t ex chili där köttet tillagas riktigt länge så att det blir trådigt. Men för en köttgryta med traditionella bitar skulle jag välja fransyska av dessa två.

1

Bifogade filer

• Screenshot_20231113_223245_Chrome.webp
    Screenshot_20231113_223245_Chrome.webp
    56,1 KB · Visningar: 19
Boeuf bourguignon.

Jag har lagt till morötter i receptet då vissa anger det och eg ska det vara champinjoner med (det jag strukit över lätt)

Bifogade filer

• 20231113_223028.webp
    20231113_223028.webp
    196,2 KB · Visningar: 18

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 740
Senast: starcraft
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
609
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Att jag suger på att komma igång med matlagning är känt sedan länge, men det hindrar mig ändå inte från att vilja utforska nya recept...
2
Svar
22
· Visningar
2 299
Senast: Exile
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 753

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XVI
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat