vilket Kattgrus är bäst?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare lundborg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 47
  • Visningar Visningar 6 919
L

lundborg

Jag har haft kattsand (testat olika) men jag tycker inte det är fräscht.
jag har köpt hem kattgrus. Best friends kattgrus. men jag ha inte bytt ännu

vilket kattgrus har ni? och vilket är mest prisvärt?

Sv: vilket Kattgrus är bäst?

Jag använder Extreme Classic - den som jag hittills är absolut mest nöjd med. Lite väl dyr, men oerhört dryg. Man får även var 10.e säck gratis.
Trots att jag använder den oparfymerade varianten, så luktar det ingenting och jag tycker lådorna hålls fräscha.

Best friend, det är nån slags kristallsand va?

Jag har just nu en blandning av World's best cat litter (majssand) och Cat's best öko plus (små träpelletsbitar), fungerar väldigt bra! Blir inte lika dammigt som när jag bara haft World's best och klumpar bra. Blir mycket att slänga bara, för mina katter har hög omsättning och det blir snabbt fullt i lådan :p

Jag har också tänkt prova kristallsand, har köpt Catsan. Då slipper man ju plocka upp kisset iaf, behöver bara slänga bajspluttarna :) Men jag har några veckors World's best kvar, så ska börja blanda ut den med kristallsanden så missarna vänjer sig. Har hört om flera vars katter börjat kissa på fel ställen när de bytt för tvärt till kristallsand eftersom den är lite annorlunda.. det vill jag inte ska hända!

ja, det är kristallsand.

hmm. jag har bytt tvärt av nu. får se om det funkar. Annars får jag åka o köpa sand igen och lägga över..

Jag kör med Everclean kattsand, har testat andra sorter men då har jag alltid gått tillbaka till EC efter ett litet tag :)

Många olika svar du får här ;)

Men jag måste säga Pussi Compakt. Jag har provat andra dyrare sorter men tycker denna är prisvärd.

Använder Pussi compakt. Provat olika klumpbildande som jag inte alls varit nöjd med. Dyra och billigare märken. Samt kristaller dels runda och kristall hack. Katten gillar inte kristallerna alls. Så det är Pussi compakt i lådan igen.

Har jag också upplevt, och även katten. Vi bytte till Ever Clean vilket faktiskt var en jätte hit, ingen lukt vilket det blir jätte lätt i lådor med huv. Nu är den lite dyr men väldigt dryg, och jag kommer nog inte att byta så till vida att inte katten börjar konstra igen.

Jag använder inte sand/grus. Använder bränslepellets i pee-wee lådor. Oslagbart! :D

Vi använder Vitacraft Compact eller vad det heter. Rosa kartong med en vit katt på...

Helt enkelt för att det är det enda vi testat som vår bortskämda katt kan tänka sig att använda under en längre tid. Känns som vi testat det mesta och de första dagarna går bra men sen så vill hon ICKE använda det utan kissar utanför lådan. (trots att vi gör rent flera gånger om dagen).

De där kristallgrejerna var värst. Hon avskydde dem! Hon kissade överallt utom på lådan kändes det som.

Så vi får finna oss i att fortsätta använda den vi har. Hon är bra på det viset att hon kommer och berättar varenda gång hon varit i lådan och håller koll på oss tills vi tar bort det. ^^ Lagom kul mitt i natten dock. Bara när vi är på jobbet under dagen så kan hon gå fast det redan är gjort i den.

Antar att olika katter gillar olika sand/grus :)

Har kört på Toa-Lätt papperspellets tidigare och de var bra, helt klart prisvärt. Använder det till kattungar också. Dock fungerade det inte alls för min senaste avelshane. Det stank något så fruktansvärt (fungerade utmärkt på hanen innan) så jag bytte till till Pussi Kompakt vilket är den absolut mest prisvärda sanden jag har använt. Körde på EverClean ett tag men jag pallar inte med lukten (eller priset). Pussi luktar inte, dammar inte, klumpar bra och kostar "bara" 89 kr för en säck på 10 kg.

Toa-Lätt är jättebra, inte alltför dyrt och miljövänligt, så bor man i hus kan man kompostera det själv:D

Efter att ha provat i princip ALLA tycker jag att Ever Clean Multiple Cat är den bästa, dryg och luktar nada!

Jag gillar ICA:s eget märke. Har provat massor av olika och i olika prisklasser men aldrig varit riktigt nöjd.

Här är det mest Pussi Compakt som går, men vi brukar dryga ut det med lite EverClean ibland.
EverCleand har en friskare doft redan från början tycker jag, men i övrigt är Pussi minst lika bra.

Det använde jag med förut,det var nog det bästa jag haft:) Men vi har bytt ut våra pelletsbränare mot vedpanna så har inte pellets just nu,men sambons pappa är återsäljare på pellets så kanske börjar igen. Nu använder jag sån kristall sant(vita stenar) Sjöbogårdens.. Den är hur bra som helst.

*KL*

EverClean och Husse använder jag. EverClean blir det hårdare klumpar av men Husse kommer ända fram till dörren :love:

Har även två lådor Tidy Cats i hallen som ska provas när all den andra sanden är slut, har runt 100kg hemma just nu :D

100kg?!?! Snacka om storkonsument! Var förvarar du allt sånt?
Du slängde ut alla kläder och proppade klägarderoben full med kattsand istället? ;)

Everclean är det absolut enda som kommer in i min bostad, testat så himla många men nää. Detta luktar aldrig nånting och det är rätt drygt. Min luktar lavendel, testade extra scented en gång men den stank billigt rakvatten typ så det är inte att rek

KL
EverClean ,alla gånger Änvänder själv den med Cedarträ i . Funkar kanon behöver köpa en ny förp kankse var 6 vecka till en katt .
Be om bonuskort när du handlar ,det är var 12 gratis . =)

Liknande trådar

Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan...
2
Svar
31
· Visningar
955
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 040
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
438
Senast: Lejd
·
Hundhälsa Min hund har spondylos och eventuellt början på artros i höfterna (skuggor på röntgen, men inte tillräckligt tydligt för att se om det...
Svar
5
· Visningar
359
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Klippa hund