Vilket husdjur ska jag välja- drake eller enhörning

Status
Stängd för vidare inlägg.
D
Kära Buke,
Jag vill ha ett husdjur och har kommit fram till antingen enhörning eller drake. Har ngn här erfarenhet av dessa?
Fördelen med drake är att den är rolig och spruta eld är ju ett partytrick. Men den kanske är brandfarlig? Kanske sätter eld på lägenheten?
Enhörning är ju vacker och snäll men kanske skygg? Inte så roligt om den mest hänger bakom tvättmaskinen eller i garderoben.
Har nu fått kontakt med en uppfödare i Tyskland av drakar som är av en ras som blir ca halvmetern höga. Hur stor är enhörningen? Är den typ c-ponny?
Du kan aldrig köpa en enhörning för pengar. Det är helt enkelt omöjligt. Snarare så att enhörningen väljer sin människa om den öht vill ha nån. Drakar däremot men de har tyvärr blivit rätt svåra att få tag på. Själv föredrar jag de med tysk stam :)

Trycker mig in i tråden - väljer att gå till sista sidan med en gång. Och det första jag läser är detta citatet :o:eek:

Vad tusan diskuterar ni här egentligen?? :nailbiting: Vågar man läsa vidare?:cautious:

Tja, det är faktiskt bara de senaste sidorna vi diskuterat det. Innan var det rätt mycket drakar och enhörningar.

Trycker mig in i tråden - väljer att gå till sista sidan med en gång. Och det första jag läser är detta citatet :o:eek:

Vad tusan diskuterar ni här egentligen?? :nailbiting: Vågar man läsa vidare?:cautious:

Tråden är mkt seriös. Jag funderar kring om jag ska skaffa enhörning eller drake. Jag har än så länge kommit fram till att drake passar mig bäst. Troligtvis en liten från Norge.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka