Vilket hundnamn?

CoopervsJimmy

Trådstartare
Vi har nyligen köpt en liten underbar westievalp men familjen har svårt att bestämma namn. det står mellen Cooper och Jimmy,Jimmy hette hunden frånbörjan alltså det är kennelns namn själv vet jag vilken jag skulle valt men jag vill ha era åsikter.:angel:

Tack i förhand :)

Senast ändrad:
Sv: Vilket hundnamn?

Jimmy tycker jag.När jag tänker på namnet Cooper får jag upp en stor och kraftig hund i huvudet som tex en Rottweiler.

Vi har nyligen köpt en liten underbar westievalp men familjen har svårt att bestämma namn. det står mellen Cooper och Jimmy,Jimmy hette hunden frånbörjan alltså det är kennelns namn själv vet jag vilken jag skulle valt men jag vill ha era åsikter.:angel:

Tack i förhand :)

Vill ha många svar så om du kola in så snälla svara!

Åh vad kul!
Har också en westie , grattis till en fantastiskt personlig ras:D
Vilken kennel är din från? Stam? Pm:a om du vill.
För övrigt röstar jag på Cooper, det låter ganska skottskt.

Hihi man tackar! vet har träffat honom en gång på öppethus :)
Kennel Almstrandens :smirk: Ligger någonstanns i eksjö ;)

Underbart söt hund du har!

Oj haha såg att jag skrev fel. svart HUD menade jag. Pälsen är givetvis vit :D
Undrade eftersom att de rosa brukar vara mer känsliga och allergiska. Har själv rosa. De ska ju enligt rassstandard vara svarta under all vit päls. Bild?

Jag tror faktiskt han har rosa hud, han hadde det på ksallen i allefall :P
Kan han bli jätte sjuk då :cry:

Jag tror faktiskt han har rosa hud, han hadde det på ksallen i allefall :P
Kan han bli jätte sjuk då :cry:

Nej för sjutton så måste det inte vara.
Däremot är westien en väldigt känslig ras som är känd för att ha problem med klåda i huden, vad jag förstått är det vanligast på "rosa" hundar. Min hund har haft en del problem med klåda i tassarna och i tandköttet men han har klarat sig bra annars! Har ofta fått beröm av veterinärerna för att han varit en ganska frisk westie. Dom är ju ofta också proteinöverkänsliga så fodermed mkt spannmål är väl att föredra. Tydligen ska de vara ganska intoleranta mot fläsk också, det har jag dock inte märkt på honom.
Tyvärr (tycker jag) har westien fått en liten "kärringhund stämpel" då den inte eller mycket sällan används till vad den är avlad till från början-vill säga jakt. Man avlar på utställningsprestationer och det tycker jag personligen inte är mycket till merit. Din kennel verkade dock vilja verka ha kvar humöret på sina hundar och det gillade jag!
En westie ska ha humör och vara stöddig! Däremot gör det dom inte dom lättaste att uppfostra. Dom är ganska lättlärda-på sitt villkor. De är lite som katter, lite dryga men jag gillar ju det. Jag har heller aldrig stött på en westie som gillar att gosa, så knähund kan man glömma:angel:. Det är en stor hund i ett litet format:bow:

Tycker Jimmy låter bättre till en liten hund! :D

Oj haha såg att jag skrev fel. svart HUD menade jag. Pälsen är givetvis vit :D
Undrade eftersom att de rosa brukar vara mer känsliga och allergiska. Har själv rosa. De ska ju enligt rassstandard vara svarta under all vit päls. Bild?

Min dotters Westie har rosa hud och han har väldigt mycket eksem på ryggen. och tassar.

Till TS: jag röstar för Cooper, tycker det passar bättre på en Westie :angel:

(Min dotters Westie heter Jerry)

Haha, vad lustigt att det står mellan Jimmy och Cooper :D
Tänker bara på ungdomsserien The O.C när jag ser det då en i serien heter "Jimmy Cooper" ;)

Nåja, jag röstar i allafall på Jimmy, tycker det passar bättre på en liten hund...Cooper låter som något stort.

Håller med, det första jag tänkte på var O.C! Hahaha, jag tycker att Cooper eller Coop är bra, coop säger de ju till marissa i O.C

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 245
Senast: Hermelin
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 809
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 337
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej, Vi har en underbar labrador (6,5 år). Tidigare var vi fodervärd, i 1,5 år, till en annan labrador (8 år nu) som sedan blev...
Svar
19
· Visningar
2 167
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross