Vilket håll ska strypet sitta på?

Sv: Vilket håll ska strypet sitta på?

S3010011.jpg

Den har funkat för tidigare bukefalist med samma fråga ;)

Jag känner igen bilden och visste att den fanns, men hittade inte tråden. Tusen tack!

He he, den frågan ställde jag för en tid sedan och Gnist visade den bilden :bow: Går inte att missförstå:D

Alltså jag må vara trög i skallen idag,men jag fattade inte frågan faktiskt (inte bilden heller för den delen..)

Vaddå vilket håll,finns det nån "regel" för det?!

//Nikkis-som inte använder stryp,tur är väl det för då skulle den säkert bara sitta fel:angel:

om strypet sitter på fel håll fastnar det och släpper inte efter. sitter det på rätt håll upphör obehaget direkt.

(Vill bara tillägga att om man av någon konstig anledning brukar gå med hunden på höger sida så ska strypet sitta åt andra hållet, dvs "spegelvänt", för att fungera optimalt.)

Jag minns något i stil med "P = Perfect, Q = Queer".

Även om ett felvänt stryp med god vilja kan bli ett P.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag var inne på apotea nyss för att köpa en tandkräm till vår hund, men det finns ju MASSOR :eek:. Vilken sort rekommenderar ni :) ?
Svar
16
· Visningar
1 208
Senast: tanten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 065
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård