Vilket citat är din favorit?

Passar möjligen inte riktigt in i kategorin citat men en vers ur Philip Larkins dikt Ignorance, som för mig är väldigt sann.

Strange to know nothing,
never to be sure,
of what is true or right or real.
But forced to qualify
or so I feel.
Or well, it does seem so:
Someone must know.

Och så ett mer äkta citat från en av mina föreläsare apropå det att vara terapeut: "Morötter växer inte för att man drar i dem".

po-maybe-i-should-just-quit-and-go-back-to-making-noodles-lkemgn-quote.jpg

Finns många jag tycker om, men en favorit är denna. En dikt från början visserligen.

Unable are the loved to die, for love is immortality.
-Emily Dickinson

"Some believe that it is only great power that can hold evil in check. But that is not what I have found. I have found it is the small things. Every day deeds by ordinary folk that keeps the darkness at bay." -Gandalf

"A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only once." - George R.R. Martin

Don't cry because it's over - smile because it happened.

//r

Hatar själv detta citat :angel: Säg det till en hjärtekrossad liksom. Efter ett tag kan man säkert glädjas över minnen, eller helt enkelt ångra att man gav sig in i något. Vilket leder oss in på ditt andra citat, som jag förvisso håller med, men beroende på vad man känner inombords så är det ju inte det första man gör.

Consider how hard it is to change yourself and you´ll understand what little chance you have in trying to change others.
-
Jacob M. Braude

It is a risk to love.
What if it doesn't work out?
Ah, but what if it does.

- Peter Mc Williams

There's a crack in everything.
That's how the light gets in.

-Leonard Cohen

Liknande trådar

Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
325
Senast: 95johsv
·
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
1 981
Senast: Rosett
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag så släppte Ed Sheeran ett nytt album. Och som ni kanske vet så älskar jag hans musik ❤️ Och jag har iprincip inte sovit nånting...
Svar
5
· Visningar
924
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
14 965
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022