Vilket bett kan passa honom?

Sv: Vilket bett kan passa honom?

Har inte hunnit läsa övrigas inlägg så jag vet inte om detta kommit upp innan men mitt råd är att ta ut tandkunnig vet elelr hästtandläkare som kan se igenom munnen först och främst, så allting stämmer. (Du kankse redan har gjort det)
Nästa tanke som flög genom mitt huvud var bettlöst!
Det gör att hästen inte får något att oroa sig över, då det inte blir ryck eller tryck eller metallskrot i munnen.
men jag skulle kolla med någon tandkunnig, de kan oftast ge bäst råd om vilket bett du bör använda.

Lycka till!

vad är det? Försökte hitta nån bild men jag hittade ingen :p

Vimzis skrev:
Har inte hunnit läsa övrigas inlägg så jag vet inte om detta kommit upp innan men mitt råd är att ta ut tandkunnig vet elelr hästtandläkare som kan se igenom munnen först och främst, så allting stämmer. (Du kankse redan har gjort det)
Nästa tanke som flög genom mitt huvud var bettlöst!
Det gör att hästen inte får något att oroa sig över, då det inte blir ryck eller tryck eller metallskrot i munnen.
men jag skulle kolla med någon tandkunnig, de kan oftast ge bäst råd om vilket bett du bör använda.

Lycka till!

Han är kollad. och nej tyvärr går inte bettlöst då han nonchalerar mej totalt istället.

Har ridit mitt varmblod på rakt bett nu i ca 1 månad med fasta ringar.
Han är mycket lugnare i munnen, har tidigare ridit han med 3 delat där han joxar en hel del.
Tycker det känns lite stummare däremot med ett rakt bett, men det känns bättre och bättre eftersom tiden går. Antar att det är en invänjningstid för både han och mig :)
Har som många andra haft för stort bett till pållen.
Han är kollad av tandläkare och ska vara ok i munnen nu, men av någon anledning vill han gärna sticka ut tungan på vänster sidan och joxa. Sällan när man rider, oftast när man precis satt på tränset.

Hoppas det går bra med det nya bettet ikväll.
Vi vill ha rapport :D

Okej! :)
Då håller jag nog med några ovanstående om att ett rakt mullen mouth skulle passa pållen.
Lycka till!

Hallelulja han var ju stencool i munnen!! :bow: :)

Kunde ta förhållningar när han var lite pigg utan att han joxade! Kändes lite segare att rida på men det funkade bra =)

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 191
Senast: sweep
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
6
· Visningar
354
Senast: Valle
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i... 2
Svar
27
· Visningar
2 790
Senast: villhöver
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 151
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈