Sv: Vilket av följande torrfoder hade du valt och varför?
Tack så hemskt mycket för ett bra svar, och tack till alla er andra som också är så gulliga och delar med er av eran kunskap och era tankar! Känner faktiskt redan att jag lärt mig jättemycket efter att ha läst era svar här och därefter googlat vidare och försökt hitta mer information själv
En del innehållsförteckningar känner jag att jag har en ganska klar bild av nu, men finns ett par av dem jag redan tagit upp som jag gärna skulle höra lite mer tankar om och så slänger jag in ytterligare ett par nya - sedan lovar jag dock att det är slut
Och tack igen för hjälpen!
Här kommer den nya listan då, börjar om på 1:
Foder 1:
Kycklingkött (minst 30 %), lamm (minst 11 %), kalkonkött (minst 10%), potatis, ärtor, kycklingolja och -fett (minst 9 %), lax (minst 5%), hela, torkade ägg (minst 4 %), torkat kycklingkött (minst 4%), torkat lammkött (minst 4 %), torkat ärtprotein, laxolja (minst 3 %), betmassa, gröna bönor, sötpotatis, tomater, äpplen, alfalfa, cikoriarot, jäst, fänkålsblad, tranbär, svart vinbärsgelé, vitaminer och mineraler, torkat plasmaprotein, fjäderfälever hydrolysat, kaliumklorid, kalciumkarbonat, fruktooligosackarider (FOS), mannanoligosackarider (MOS), taurin, Fucus vesiculosus (blåstång) extrakt, Ascophyllum nodosum (knöltång) extrakt, Yucca schidigera-extrakt, kondroitinsulfat, N-acetylglukosamin, L-karnitintartrat, rosmarinextrakt, extrakt av grönt te.
Råfett: 16%, Råprotein: 42%
Foder 2:
Urbenad kyckling (27%), torkad kyckling (16%), urbenad lax (13%), sötpotatis, potatis, torkad vitfisk (7%), torkad lax (5%), torkad kalkon (4%), kycklingfett (2%), kycklingsky (2%), torkade hela ägg (2%), urbenad vitfisk (2%), ärtfibrer, alfalfa, mineraler, vitaminer, torkade äpplen, torlade morötter, spenat, torkade alger, torkade tranbär, prebiotisk FOS, anisfrön, bockhornsklöver, glucosamin, MSM, kondroitin, timjan, mejram, oregano, persilja, salvia.
Fett: 18%, Protein: 38%, Kalcium: 2.01%, Fosfor: 1,62%
Foder 3:
Kyckling (färsk urbenad kyckling och kycklingmjöl), sötpotatis, kycklingfett, luzern, linfrö, kycklingspad, laxolja, mineraler, vitaminer, äggpulver, glukosamin, methylsulfonylmethane (MSM), kondroitinsulfat, fruktooligosackarider, äpple, morot, tomat, spenat, psyllium, nypon, kamomill, kardborrerot, pepparmynta, ringblomma, alger, tranbär, maskros, anis, bockhornsklöver, Yucca Schidigera, timjan, mejram, oregano, persilja, salvia.
Fett: 19%, Protein 31,5%, Kalcium: 1,33%, Fosfor: 1,09%
Foder 4:
17 % benfri kyckling, 17 % torkat fjäderfäkött, torkad sötpotatis, torkad potatis, 7 % torkade ägg, 7 % benfri lax, 5,5 % torkad sill, 5 % torkat ankkött, ärtor, 3 % fjäderfäfett, 3 % kycklinghydrolysat, 3 % torkad lax, lusern, 2 % färskt ankkött utan ben, ärtstärkelse, ärtprotein, potatisprotein, mineraler, vitaminer, 0,5 % laxolja, psyllium, äpplen, morötter, spenat, fruktooligosackarider (FOS), alger, kamomill, pepparmynta, anis, bockhornsklöver, ringblomma, torkade örter (timjan, mejram, oregano, persilja, salvia), tranbär.
Fett: 17%, Protein: 41%, Kalcium: 1,3%, Fosfor: 1,14%
Foder 5:
Lammkött utan ben, torkat lammkött, lax, torkat kött, torkad sill, Russet potatis, ärtor, kycklingfett (med ett naturligt innehåll av vitamin E), sötpotatis, färsk sik utan ben, soltorkad alfalfa, naturlig lammarom, färsk anka utan ben, färska hela ägg, squash, gröna rötter, tomater, morötter, äpplen, ekologisk tång, tranbär, Lactobacillus acidophilus, Enterococcus faecium.
Fett: 17%, Protein: 31%, Kalcium: 2%, Fosfor 1.2%
Foder 6:
Färsk kyckling (benfri) (22%), torkat kycklingkött (15%), färsk kycklinglever (4%), färsk hel sill (4%), färskt kalkonkött (benfritt) (4%), torkad kalkonkött (4%) färsk kalkonlever (3%), färska hela ägg (3%), färsk benfri gös (3%), färsk hel lax (3%), färska fjäderfähjärtan (3%), fjäderfäbrosk (3%), torkad sill (3%), torkad lax (3%), fågelleverolja (3%), röda linser, gröna ärtor, gröna linser, solmogen alfalfa, jams, ärtfibrer, kikärter, pumpa, butternutsquash, bladspenat, morötter, Red Delicious äpplen, Bartlett päron, tranbär, tång, lakritsrot, angelikarot, fänkål, ringblomma, söt fänkål, pepparmyntablad, kamomill, maskros, sommarkyndel, rosmarin.
Fett: 18%, Protein: 38%, Kalcium: 1,3%, Fosfor: 1%
Foder 7:
Kalkonmjöl, ärtstärkelse, potatisgranuler, tomat, hela linfrön, kalkonfett, kalkonsky, ärtor, alfalfa, morötter, naturlig tång, cikoriamassa, natriumklorid, kalciumkarbonat, DL-metionin, lysinhydroklorid, treonin, glukosamin (275 mg/kg), kondroitin (225mg/kg).
Fett: 10,5%, Protein: 21%