Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
GaurdianAngel skrev:Beror på vad Du vill ha. En hund som är väldigt framåt och glad i allt och alla får man jobba mycket mer med för att få dem att inte vilja dra iväg och hälsa på kleti och pleti. En hund som är lite mer reserverad är ju inte lika intresserad av att gå fram = mindre träning i just de situationerna.
Sedan vad du ska ha hunden till. Vill Du träna sök är det bra med en hund som är glad i folk. Vill Du köra tex rapport är det bra med en hund som saknar stort intresse för människor och andra hundar.
Duvan skrev:Beror på ras. Jag själv fördrar hundar som älskar hela världen.
Mvh,Duvan
Snurrfian skrev:Sen kan det ändras vart efter som oxå... När vi köpte våran springer hane samtidigt som svägerskan köpte en kullsyster så låg våran mest och vila, och tog det mesta lugnt som valp, han var överhuvudtaget inte särskilt intresserad av människor, medans deras tik for runt som ett yrväder och hälsade glatt på alla hon kunde se...
Idag när de är fem år så beter sig våran som en unghund och älskar alla som tittar på honom medans deras tik är ganska så reserverad, visst hon hälsar på de som kommer men sen är det bra, då vill hon vara ifred... Våran vill att det ska hända saker hela tiden och älskar att jobba medans deras tik jobbar väl om hon måste men hon ligger lika gärna och sover en stund till...
Och nej vi tog inte fel på dem som valpar... Våran är svart/vit och deras är brun/vit...
Duvan skrev:Jag själv fördrar hundar som älskar hela världen.
DenLillaSkimmeln skrev:Måste bara säga, Izor är verkligen supersöt på bilden! Hur gammal är han? Jag har också en svart dvärg...
sussisus skrev:Däremot vet jag inte hur Izor reagerar om vi stöter på en annan hund, för det har vi inte gjort än (och jag är själv osäker på hur jag reagerar - så därför försöker jag undvika hundmöten än så länge, om det är bra eller dåligt vet jag inte).