Vilken vikt på bootsen?

T

trollet123

Undrar vilken vikt jag ska köpa på bootsen till min Islänning? Har haft vanliga gummiboots med kartborreknäppen vilket fungerat bra, men skulle nu vilja köpa ett par islandsboots gärna svarta med lite mer vikt i. Hon är mellan varven lite passtaktig. I tölten skulle jag vilja få upp hennes lyft lite mer! Någon som vet vart jag kan köpa svarta sådana boots?

Sv: Vilken vikt på bootsen?

trollet123 skrev:
Undrar vilken vikt jag ska köpa på bootsen till min Islänning? Har haft vanliga gummiboots med kartborreknäppen vilket fungerat bra, men skulle nu vilja köpa ett par islandsboots gärna svarta med lite mer vikt i. Hon är mellan varven lite passtaktig. I tölten skulle jag vilja få upp hennes lyft lite mer! Någon som vet vart jag kan köpa svarta sådana boots?

Är hon lite passtaktig så ska du köpa rätt så tunga boots...Går att köpa på nästan alla "isis"-affärer.
Men tänk på att det är nästan bättre att köpa vita, de lurar ögat och ger ett intryck av att hästen har mer aktion :)

:banana:

Sv: Vilken vikt på bootsen?

Jag håller med de andra, köp ganska tunga boots! Det gjorde jag till min häst när han var passtaktig och det hjälpte faktiskt!:) :smirk:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 104
Senast: gammalek
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 660
Senast: tara
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: Raderad medlem 149793
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
1 260
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30