Vilken väska som handbagage?

Pancakes

Trådstartare
Jag ska snart göra en lite längre resa och kan inte bestämma vad för slags väska jag ska ha som handbagage. Brukar ha en större handväska men ska nu vara på resande fot i 20 timmar så överväger ryggsäck även om jag normalt sett inte är så förtjust i det.

Vad brukar du ha och varför? :)

Jag tycker att ryggsäck är oslagbart när jag reser! Så otroligt skönt att ha båda händerna fria, och så kan man packa tyngre utan att det känns alltför belastande.

Det enda dåliga är att det kan vara jobbigt att behöva ta av sig ryggsäcken varje gång man ska hiva fram pass eller plånbok, men det brukar jag lösa genom att ha en liten handväska med lång axelrem så att den hänger tvärs över magen liksom. Alla bolag utom EasyJet brukar acceptera att man har två handbagage på det sättet.

Edit: Kom på en till negativ sak - det är kanske lite mindre säkert än andra väskor eftersom det ju är lite svårare att hålla uppsikt över en ryggsäck...

Jag gör vanligtvis som @Mineur : ryggsäck och så liten handväska. Har alltid mobil och plånbok i lilla handväskan för att slippa gräva i ryggan och det funkar super.

Är det ett tjurigt flygbolag är det bara att lägga i lilla handväska i ryggsäcken när man går på flyget.

Jag har oftast en mindre rullväska numera. Mycket skönt att slippa bära på sakerna. Sen har jag min vanliga handväska också.

Vad brukar du ha och varför? :)
Glömde säga: Har ju kabinväska med all packning om jag inte ska vara borta mer än typ en-två veckor. Men checkar jag in bagage kör jag alltid på ryggsäck och liten handväska som handbagage :).

Ryggsäck och antingen mindre handväska som går att knöla ner i ryggsäcken om flygbolaget tjurar alt ha pass, mobil och plånbok i jackficka.

Nackdelen kan vara att då många har waaay större och mer handbagage än vad som eg är tillåtet kan det bli trångt i hyllan ovanför sätena och då får man som ryggsäcksbärare ofta ha väskan under stolen. Trist men tyvärr råkat ut för det ett antal ggr.

Nackdelen kan vara att då många har waaay större och mer handbagage än vad som eg är tillåtet kan det bli trångt i hyllan ovanför sätena och då får man som ryggsäcksbärare ofta ha väskan under stolen. Trist men tyvärr råkat ut för det ett antal ggr.
Jag har alltid min ryggsäck under stolen framför, föredrar faktiskt det :).

Jag har alltid min ryggsäck under stolen framför, föredrar faktiskt det :).
Flyger man kort är det ju ok men på längre flygningar är det halvkul att inte kunna sträcka på sig ordentligt. Och jag reser oftast med bara handbagage dvs väskan är rätt full och då blir det tight.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på... 2
Svar
29
· Visningar
1 958
Senast: Avalbane
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 402
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 554
Senast: malumbub
·
Hemmet Okej, om några timmar måste jag bestämma mig! Jag bor i nuläget i en nyproducerad lägenhet som är är snordyr. 43% av min lön går till... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 500
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?