Vilken väska - avdelningen ytlig diskussioner.

Lovisaleonora

Trådstartare
Jag är en av alla de hundra miljoner som bär omkring på en MK Jet Set. Jag gillar modellen och behöver verkligen ha den typen av väska.

Neverfull finns inte i svart (ett annat krav) och silverfärgade spännen är ett annat krav.

Så, vad bär ni omkring på och var ni för förslag till mig?

Allt utom MK ;)
Nä men seriöst jag är seriös!
Måste ju finnas en uppsjö liknande väskor, vintage kanske?

Jag har kollat runt i två månader, tagit hem en tänkbar från Apple Store. Skickat tillbaka den. Vandrat runt i väskaffärer i närheten. INGET.

Alla förslag inom kravspecen mottages med yttersta tacksamhet.

Dagmar har en (finns i två färger tror jag)?

c07fa727855146e3acc0a0a392054353.jpg

Men du kanske inte vill ha print öht? Annars är det ju kul med svenskt tänker jag!

Sandqvist och Swedish Hasbeens lär ha shoppingbags/totes också om du vill köra svenskt. De brukar ha riktigt fint läder i sina.
Annars har Mulberry, Celine, Chanel.. alla märken har i stort sett ngn tote bag

(Googla tote bag black)

Senast ändrad av en moderator:
De svenska alternativen hade inget, Mulberry, Celine och Chanel har jag tittat på tidigare. Inget som motsvarar kraven.

Jag får helt enkelt tillverka själv. :mad:

Kolla vintage/secondhand. Muddra Etsy, tradera, ebay?

Jag drömde så hett om det ultimata tipset. Jag vill inte ha ett projekt, jag vill ha en väska :cry:

Här får jag för att jag är petig. Om man bortser från att det är en MK, så är det den ultimata väskan. Särskilt datorfack, långa axelremmar, bra upplägg, inget krimskrams, lagom stor och snygg i modellen.

Apropå svenskt så har jag en väska från Ann Louise Landelius som jag älskar!!!! Har inte kollat in hennes kollektion från i år men hon har alltid superfint läder i allt hon gör. Känns genomarbetat och lite tidlösare än många internationella märkesväskor...

Älskar Tory Burch väskor och har lite för många här hemma (enligt sambon ;)). Måste väskan verkligen vara svart och ha neverfullmodell?! :D

Tex har jag en mörkblå med silverdetaljer (Robinson double zip tote), funkar till det mesta, rymlig, lagom diskret med två dragkedjor som detaljer.

Ska du köra en neverfullvariant skulle jag köpa den mörka varianten av originalet, dock är den ju inte svart.. :grin:

Apropå svenskt så har jag en väska från Ann Louise Landelius som jag älskar!!!! Har inte kollat in hennes kollektion från i år men hon har alltid superfint läder i allt hon gör. Känns genomarbetat och lite tidlösare än många internationella märkesväskor...

Verkligen snygga väskor, måste jag kolla igenom - hittade dock inte just den modellen jag är ute efter nu när jag snabbkollade.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207
Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 028
Senast: Septicemia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 377
Senast: MML
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka