Vilken vagn skall man köpa?

N

noblebee

Jag har en teåring som är inkörd och klar, men jag har inte ngn utrustning! Har hört att rockard är det säkraste eftersom de inte välter så lätt och det är lätt att komma i och ur. Vad är det för skillnad på Tidaholmsvagnar och de som Drive-out säljer, mer är 6,000kr i pris alltså... Är det jättedumt att skaffa maraton vagn eller vad är det man kommer använda mest framöver. Jag kommer mest köra ut nu när han är ung men sedan kommer det bli en del dressyr i ridhus/paddock.

Sv: Vilken vagn skall man köpa?

Jag skulle satsa på en lättare uppbyggd rockard när du har en så grön häst. En lättare vagn är också att föredra vid dressyrträning för alla sorters hästar. Så småningom passar maratonvagn bra om man tänkt tävla och vill klara sig med en vagn (så långt det går) då du kan köra dressyr med maratonvagn men inte så gärna maraton med rockard med en stor häst.

Sv: Vilken vagn skall man köpa?

När jag valde vagn tänkte jag på var/hur jag skulle köra mest. Kom fram till att där jag bor så är möjligheten främst i skog/på ängar och lite grusvägar. Bestämde mig då för att en maratonvagn passar bäst i den terrängen. Tänkte också som Nora skriver angående att tävla så räcker det med en vagn,

Liknande trådar

Körning Har jobbat med trav i en massa år förr men blivit mer och mer intresserad av körning. Körde in min islänning förra året men känner när...
Svar
1
· Visningar
1 768
Senast: agtatoon
·
Körning Ok, det är inte akut, men jag tänkte att det är bra att börja kolla efter vilken utrustning man vill ha, och sele är redan bestämt, men...
Svar
1
· Visningar
1 190
Senast: kolblakkur
·
Körning Vad skulle ni valt för vagn om ni var i min "sits"? Jag har en 4-årig nordsvensk som jag har framförallt som "allroundhäst" (dressyr...
Svar
0
· Visningar
1 757
Senast: Lydia
·
Körning Söker sele och vagn till minishettis. Har kikat lite på zilco sportz selen som drive out säljer. Skulle ju komma till minishettis...
2
Svar
36
· Visningar
7 255
Senast: urkella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025