Körning minishettis

Sv: Körning minishettis

Min är tyvärr inte inkörd än men ska göras med denna vagn. Funderar faktiskt på att spänna för honom snart så han får känns på vagnen dock, får se hur han reagerar ;) Han är ju tömkörd mycket och aldrig rädd för nånting. haha.

Juste, ska lyckas bygga ihop den också, kan bli ett projekt ;)

Men lovar att lägga upp bilder såfort jag har :D

Här kommer bild på min ponny med shettisrockarden från driveout. Har bara kört den en gång (10 min) men är riktigt njöd hittils!! Ponnyn på bilden är ca 86-88 cm i mkh och vagnen passar perfekt tycker jag!

Gud vad liten han ser ut i vagnen :D Glad att jag inte beställde den till mina nu då de hade drunknat i den. Min största är är 80-82 cm hög :p

Haha ja! Vinkeln är väl lite missvisande också, ser lite större ut här än i verkligheten ;) Men höjden är bra till honom :D Men den är sjukt bred, den är ju tävlingsgodkänd så :p

Vad köpte du för någon? :D

Blev en liten trav sulky, men ska försöka bygga om den till en rockard :) Kommer ändå inte kunna tävla på vanliga tävlingar med mina så bredden är inte så viktig för oss :p

Lägger in en fråga här :p
Beställde precis globus falabella sele, någon här som testat den ?

Har jag gjort och jag gillade den inte.. väldigt klen, smala remmar och konstiga remmar som inte är på en "vanlig" bröstsele. Antagligen anpassad för någon typ av amerikanska miniatyrhästar och det sättet de kör på i USA. Har för mig att det var någon slags extrarem på huvudlaget och remmar från däckeln också som man inte har någon användning för till det sättet vi spänner för här i Sverige. Nej, inget jag rekommenderar.

Jag har Amerikanska Miniatyrer så, därför jag valde den då den ser ut som de amerikanska selarna :p Var den liten eller stor i storlek ?

Köpte också den där till min mini (77 cm). Har monterat ihop den men aldrig använt då jag tycker den är alldeles för framtung. Blir nästan all vikt på ryggen för min dam.
Men den är verkligen rejäl och stabil.

Åh vad tråkigt. Kan du inte försöka sänka skacklarna ännu mer? Eller det är resten som är "för högt"?

Denna vagnen är en dröm, har den själv sedan någon månad tillbaka. Kör ca fyra dagar i veckan med min shettis på grusväg, skogsväg och åkermark. Underbar fjädring och lätt att kliva i och ur vilket känns tryggt. Jag använder mig av Drive Outs startsele, vilket jag inte heller har något att anmärka på. Riktigt bra kvalitè, så jag förstår inte riktigt varför den heter "startsele". Känns som bra och rejäl kvalité.

Denna vagnen är en dröm, har den själv sedan någon månad tillbaka. Kör ca fyra dagar i veckan med min shettis på grusväg, skogsväg och åkermark. Underbar fjädring och lätt att kliva i och ur vilket känns tryggt. Jag använder mig av Drive Outs startsele, vilket jag inte heller har något att anmärka på. Riktigt bra kvalitè, så jag förstår inte riktigt varför den heter "startsele". Känns som bra och rejäl kvalité. Kan tilllägga att shettisen min är ca 1m i mankhöjd..

Fick hem globus selen och den var alldeles för stor för min lilla :p
Någon här som vet någon bra sele som är riktigt liten ? Ponnyn är ca 95 cm i bröstomfång.

Såg att du skrev om Startselen från driveout innan. Den är stor i storlekarna! Jag har en a-ponny (shettis/welsh som ser ut som en islänning i miniatyr) och där har jag storlek shettis, men jag har fått göra nya hål på precis allt, hade det inte varit för bröstans längd hade jag bytt till en mini i storlek.
Jag har en cavaletti idag och är faktiskt förvånad över hur smidig och ändå stadig den är. Vi kör både asfalt, grus och skog med den och den har aldrig vart nära att välta.

Lite OT och trådkap men du skulle skulle inte kunna lägga ut en bild på din lilla ? Vi har en ponny hemma som vi gissar är samma blandning som din då han oxå ser ut som en mini-islänning :D

I selväg lutar det åt denna nu: http://www.ronshorseharness.com/products/Prestige-Single-Miniature-Horse-Harness.html
Men köpa till denna istället för bröstan :)
collar_and_hame_tugs__01099_zoom.JPG

Liknande trådar

Körning Min halvblodsunghäst är inkörd och har skött sig som en riktig pärla - så han verkar tycka det är kul. Men vi har aldrig kört med vagn...
Svar
9
· Visningar
4 578
Senast: moiran
·
Körning Jag har i flera omgångar varit sugen på att skaffa mig en körhäst men jag är väldigt osäker på vad jag söker. Jag har kört en del...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka