Vilken trimmer ska man ha?

Líf

Trådstartare
Måste köpa ny trimmer, har tröttnat på att försöka klippa en toypudel med en Oster A5.. Men vilken ska man ha? Funderar på en Aesculap, ska man köpa en Exacta (verkar väldigt liten) eller en Akkurata? Viktigast är att den kan klippa ansikte, ben och tassar. Kroppen kan jag i nödfall köra med Ostern.

Finns det någon annan trimmer som är bättre för ändamålet?

Jag har en liten 4 kgs hund nu. 30 lång och 25 hög så i toypudel str och jag har inga problem klippa honom med min Andis. Lika stor som Oster och tydligen skiljer det inte mycket i vikt men den ligger bättre i handen och jag blir inte helt slut i handleden efter klippt min stora hund. Själva maskinen blir inte heller varm. Jag har en billig minitrimmer som är batteridriven från Jula till mellan tårna och hygienområdet samt ögronvrån men klipper lilla nosen och allt med Andisen och 30-skäret. Inga problem.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 849
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 712
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 417
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III