mandalaki
Trådstartare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
BLÅmärken…*spinoff*
Ni som INTE är tatuerade - om ni skulle göra en tatuering, något som verkligen symboliserar något som är kärt/viktigt för er, vilket motiv skulle ni välja?
Jag skulle alltså göra ett par rader små blåmärken på insidan underarmen, som motsvarar de man får om en bläckfisk sugit sig fast där.
Visa bifogad fil 27452
BLÅmärken…
Jag vet faktiskt inte. Som tonåring hade jag MASSOR av idéer, eller snarare några som jag var tvärsäker på att jag skulle förverkliga. Sen fyllde jag 18 och råkade köpa häst så jag hade inte råd de kommande åren och sen blev det liksom aldrig av. Idag är jag mer tveksam till de motiv jag tänkte då och har inget som känns sådär "perfekt" i åtanke.
@Hedinn Jodå, kläm ur dig nåt!
De tidigaste idéerna var musikrelaterade, jag ville ha Nirvanas In Utero-ängel på ryggen/skulderbladet och Incesticide-motivet ovanför vristen. Senare var jag inne på en ros med kedja runt, på skulderbladet, där änden på kedjan gick upp lite på sidan av halsen/nacken.Nu blev jag nyfiken på vilka motiv du kunde tänka dig som yngre
Oj! Du behöver mycket kroppsyta för den därJag skulle tatuera in en text. Det kommer aldrig hända, men om.. Då skulle det bli något från detta
僕らはそんな弱くはない でも強くもないから
だから泣いていいんだ 恥ずかしいことじゃない
明日がある人しかできないことだから 明日への合図だから
(We are not that weak But we're not that strong either
That's why it's okay to cry There's nothing to be embarrassed about
Only people who have a tomorrow can do it Because it's the signal of going to that tomorrow)
Det är alldeles för långt men jag kan inte bestämma mig för hur stor del som ska tas med i min påhittade tatuering. Antingen klippa efter cut.. Eller ta med allt. Eller vad tusan, jag kanske ska tatuera in hela låten istället. Det är en jäkligt bra låt.
Precis, samtidigt som jag skulle vilja ha den någonstans där ingen någonsin skulle kunna se den. Mission impossibleOj! Du behöver mycket kroppsyta för den där
Skulle du våga tatuera en sån i Sverige/av svensk tatuerare? Vågar knappt tänka tanken på hur många som går runt med t.ex kinesiska eller japanska tecken som betyder nåt helt annat än de själva tror...Jag skulle tatuera in en text. Det kommer aldrig hända, men om.. Då skulle det bli något från detta
僕らはそんな弱くはない でも強くもないから
だから泣いていいんだ 恥ずかしいことじゃない
明日がある人しかできないことだから 明日への合図だから
(We are not that weak But we're not that strong either
That's why it's okay to cry There's nothing to be embarrassed about
Only people who have a tomorrow can do it Because it's the signal of going to that tomorrow)
Det är alldeles för långt men jag kan inte bestämma mig för hur stor del som ska tas med i min påhittade tatuering. Antingen klippa efter cut.. Eller ta med allt. Eller vad tusan, jag kanske ska tatuera in hela låten istället. Det är en jäkligt bra låt.
Skulle du våga tatuera en sån i Sverige/av svensk tatuerare? Vågar knappt tänka tanken på hur många som går runt med t.ex kinesiska eller japanska tecken som betyder nåt helt annat än de själva tror...
Det påminner mig om att jag övervägt att tatuera "tre små rätter" med kinesiska tecken i svanken.Skulle du våga tatuera en sån i Sverige/av svensk tatuerare? Vågar knappt tänka tanken på hur många som går runt med t.ex kinesiska eller japanska tecken som betyder nåt helt annat än de själva tror...