Vilken sorts däckel har jag?

Sv: Vilken sorts däckel har jag?

Okej så bra :) Jag älskar att pyssla :D
Då ska jag fixa det någon dag framöver. Får visa bilder sen när jag är klar ;)
Jodå jag har stigläder som jag kan använda, de är helt nya köpt i Ullared så det var inte så dyrt ;) Eller rättare sagt jag fick dem av en tjej som köpt dem där, så jag gav henne ett par jag hade köpt som inte passade.. Bra byte. Använder dem dock inte för jag har brun sadel, läderna är svarta :angel:

Vart kan man köpa sådana nitar då? Ska det vara någon speciell sort? Är inte så inne på det där med nitar :D

Och ja jag har ju ett ordentligt däckelunderlägg så det är nog ingen fara att nitarna kommer emot hästen.

Ja men eltejp går ju att ha till allt. Precis som silvertejp. Har typ tre rullar eltejp i stallet :D

Senast ändrad av en moderator:

**raderat**

Har funderlat lite :smirk:
Om du letar på en lagom lång/kraftig/bred rem som passar som låsning kan du trä på den på snabbkopplingens spännets torne/nål först (gör ett hål i remmen eller två) och sen trär du genom uppehållremmen och tillbaka och nu trär upp den två gänger på spännets nål/torne.
Har tagit en bild får se om du förstår...
Den rem med rött kryss skulle i såfall vara den uppehållsrem du har på din däckel och den med blått kryss en rem som låsning till snabbkopplingen :angel:

Tror jag fattar hur du menar :D Du är en påphittig en du ;) Fast jag tror jag tänker prova nita lite ändå, tycker det verkar vara en bra idé faktiskt :)
Om jag hittar några bra nitar. Tjäderläder har ju nitar, men då måste jag beställa och då tillkommer postförskott och det är ju dyrt :p

Jodå, nu är det fixat, fast jag har inte provat än :angel: För hästarna har varit skadade och förkylda och en massa skit så det har inte blivit så mkt.
Jodå, jag kapade ett par stigläder i lagom längd och nitade fast där under läderöglan, det blev finfint :)

Skrev inte att läderöglan skulle tas bort!
Menar att gjorden skulle sitta fast före/under eller efter den :p

oki bra förstår mera nu

Har du ingen bild på nitningen o remmen?
Det funkar bra hoppas jag? :)

Funkar japp :) Har ingen bild tyvärr, det är lite dåligt med det. Men det funkar utmärkt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka