Vilken slags mugg/kopp dricker ni ur?

Sv: Vilken slags mugg/kopp dricker ni ur?

De är verkligen underbara! När jag börjar jobba 6.45 är de min räddning, jag blir inte glad förrän jag har tittat på muggen en stund! Och dottern, som är 22 månader blir besviken om det inte är "uggla och dådjur" på muggar, lite lätt miljöskadad redan.

Jag har som sagt även önskat mig espressokopparna. Och så vore det väl fint att ha några assietter att ha mackan på, istället för en bit ojämnt avrivet hushållspapper... Vet inte om det är tur eller otur att jag bor nära en Iittala outlet :o

Gör du?! Jag blir avundsjuk.... Jag älskar deras produkter!
Apropå de stora höga muggarna så har jag just Den i både blått och vitt. Jag behöver de stora muggarna för att slippa fylla på ideligen - jag använder en French Press till vårt kaffe och "omgång nr 2" smakar aldrig lika gott som 1:an, inte på långt när.

KL

Te ska drickas ut stora baljor. Indiskas stora koppar är ofta perfekta i storlek och form men mestadels alldeles för grova och klumpiga för min smak.

Hittade idag jättefina tunna stora koppar på Designtorget för 165,-/st. Jag har fullt i mina skåp men dotter fick två. Väntar på recension.

Kaffe dricker jag ur mugg och den får inte heller vara för tjock i kanten. Gärna aaaaningen utvikt kant.

KL

Det här är min favoritmugg:

2012-09-28215156.jpg

Jag tror att den är köpt på IKEA, och jag tror att vi har haft fyra stycken från början. Men nu finns bara denna kvar, och det kommer att bli sorgligt om den går sönder...:( Ser kanske inte mycket ut för världen, men den är perfekt storlek, underbart skön att dricka ur, etc. Hur hittar jag en sådan pärla igen??

Alla varma drycker dricks ur glas. Glas från IKEA (5:-/styck..tror jag det är).

Termosmugg används någon gång i månaden, vid längre resor.

Jag dricker mitt te ur Indiskas största koppar. Har massor, och fler lär det bli. Kaffe dricks inte alls, men det bjuds här hemma på i ja, vad dom nu heter, typ glas i metallhållare. Verkar funka.

Muminmugg, så klart! :love:

Thermosmugg plockar jag med mig i nödfall om det är kallt i stallet och hett te därför kan behövas, eller om jag skall sitta i en tråkig konferens hela morgonen.

Jag gillar även Iittalas "Tajka" även om jag föredrar dem små muminmuggarna.

Jag har en jättefin liten stengodsmugg med en groda på som jag fått av elever på ridskola :love: Ska ta kort på den när jag kommer till mina föräldrar nästa gång (muggen bor där det bästa kaffet är :D). Te har jag oftast glas eller tekoppar modell större/vidare och choklad dricker jag ur en mugg med mitt namn på :)

Jag vill dricka ur mugg och inte ur kopp. Jag vill också att porslinet är nog tjockt så att man inte bränner sig. Har tidigare haft några härligt blå keramikkoppar, köpta i Grekland. Men numera är det vita koppar (en kopia på dessa)
mugg-vit_1487.jpg

Te dricker jag ur jumbomugg från Bruka, alternativt ikeas stora 5-kronors glas.
Kaffe dricker jag ur mina Filippa K muggar från rörstrand.
Latte dricks ur ikeas 5-kronors glas

Jag dricker helst varma drycker ur pavina-muggar. :love:
De ser ut såhär, vi har de två mellanstorlekarna:
Bodum_Pavina_Tasse_mittel__0_4_l_665_5.jpg

Perfekt rymd och tjocklek!

Kalla drycker dricker jag ur glas, helst så tunna som möjligt. :)

Termosmugg använder jag aldrig, men det kanske är för att jag inte dricker kaffe, utan föredrar o'boy :angel: Men jag hade nog gärna gjort det, eftersom jag ofta äter frukost på språng.

Har massvis med olika muggar men dricker mest ur min medelstora, cirka 5-6 deciliter/mugg. Det är enbart té vi pratar om nu.

Det är tre motiv på den, så jag tänkte att jag lika gärna kunde fota alla.

mugg_50659d7d9606ee4178f69e49.jpg

Jag fick den av en vän till min släkt som hade en enorm samling koppar och muggar, och den hästtokiga tjejen skulle ju såklart ha en hästmugg. :love: Den är tillverkad på Portmeirion Pottery i England. I Staffordshire, tror jag bestämt. :)
Oj vad paff jag blev nu! En sådan där mugg - och en annan i likadan modell men med annat motiv - är ju jag uppvuxen med! :laugh: Den var perfekt att dricka fullkornsvälling ur på morgnarna och nu tjänstgör den oftast som tebalja. Tyvärr är min, eller snarare min mammas då, mugg inte alls lika fin i färgerna som din.

En stor mugg ska det vara.
Dricker antingen te eller choklad i mugg/kopp och då ska den helst vara stor, gärna lite tjockare så den håller värmen bra och bra och hålla i.

Min absoluta favorit, helt perfekt till te
150966234_1.jpg

Senast ändrad:

Dricker ni kaffe/te i stallet? Är det plastmugg och termos då, eller har stallfiket riktiga muggar? Spelar formatet nån roll där?

När jag hade häst så dracks det ofta kaffe i stallet. Då använde vi stallets medelstora muggar, som var inköpta på IKEA. Ingen hade med egna koppar/muggar. På uteritt var det termos med medföljande minimugg/lock som gällde.

kl

Jag vill ha en medelstor tekopp, de större är för stora att dricka ur.(Använder de stora kopparna mycket också men oftast till mat.... en god soppa framför datorn är betydligt lättare att äta ur kopp än en djup tallrik.)

Till kaffet vill jag ha mindre koppar, just nu använder jag mest några från rörstrand, felippa k. Drack ur betydligt större koppar förut, men min mage uppskattar inte mjölk längre och en större dos kaffe fungerar inte heller, så då bli kopparna mindre så jag kan fylla dem iaf!

*kl*

STORA koppar, oavsett om det är kaffe eller te. Är ofta på vift och min ständiga följeslagare är en thermosmugg från Primus:

primus.jpg

Håller inte värmen för en halvdag men är perfekt i bilen... :)

Jag har den här mest:

tekopp_500ea846ddf2b34d96000705.jpg

(téet i bakgrunden är :love: )

Annars Ikeas stora glas, de där billiga...

De här används ofta som mellanting också:
930540_01_86680601.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
801
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 400
Senast: cassiopeja
·
I
Hästvård Har en liten undran, och innan jag själv får ett ångestanfall vill jag bara höra vad ni tror detta kan vara. (Klinik kommer ringas)...
Svar
14
· Visningar
2 341
Senast: Zipp2010
·
Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka