Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
åh, dina köksskåp är ju som en liten orgie för mugg/koppälskare
Min favorit är den turkosa, lite låga, runda saken
För kaffe:
*allra helst lövtunna gamla koppar, som man måste fylla på stup i kvarten. Å andra sidan smakar det ljuvligt och ser så vackert ut dessutom.
*second best är tunn och mellanhög mugg
För te:
balja
.
Muminmuggar stötte jag på för första gången förra sommaren, när vi bodde ett par månader uppe hos sambons vänner i Sthlm. De är "helt okej" att dricka ur, för att vara raka och låga och inte ett dugg bulligaJag gillar dem för de påminner mig om barndomen Vi hade massa muminmuggar när jag var liten, och alla hade varsin. Pappa hade Muminpappan, mamma muminmamman, lillasyster Lilla-my-muggen (som dessutom var lite mindre än de andra!) osv. Hela familjen älskade dem! Fick "min" med mig när jag flyttade hemifrån och har fortsatt samla den nya serien (de gamla finns ju inte längre.. kan hittas på blocket och tradera som "Retro-muminmuggar" för hutlösa priser )
Den här är "min" gamla:
I stallet vill jag ha en mugg med hästmotiv!Lövtunt porslin, ja porslin i alla fall, håller värmen bättre än keramik! Det gör också sitt till.
KL
Dricker ni kaffe/te i stallet? Är det plastmugg och termos då, eller har stallfiket riktiga muggar? Spelar formatet nån roll där?
(Antecknar vilt här... )
*kl*
Här är min favorit:
Används till allt utom espresso för den försvinner liksom på botten i muggen Men espressokopparna står på önskelistan!
Har svårt för billighetskoppar som ska imitera fint "mormorsporslin", det blir bara så fel. "Mormorsporslin" funkar bäst hos just mor- och farmödrar.
I stallet är det antingen termos eller så blir man inbjuden (ofta!) och då är det ikea eller höganäs har jag för mig.
Har massvis med olika muggar men dricker mest ur min medelstora, cirka 5-6 deciliter/mugg. Det är enbart té vi pratar om nu.
Det är tre motiv på den, så jag tänkte att jag lika gärna kunde fota alla.
Jag fick den av en vän till min släkt som hade en enorm samling koppar och muggar, och den hästtokiga tjejen skulle ju såklart ha en hästmugg. Den är tillverkad på Portmeirion Pottery i England. I Staffordshire, tror jag bestämt.
Jag har alltså vissa planer här, det är därför jag frågar
Nähäääääää, hade vi aldrig kunnat gissa!
DET är också min favorit!!! Jag älskar ALLT med den koppen! På morgonen, sedan dottern åkt till skolan, tar min man hunden på morgonpromenad. Under tiden sätter jag mig vid ritbordet och börjar jobba. När dom kommer tillbaka nån timma senare, fixar han kaffe, och kommer sen upp och sätter D E N koppen vid mitt ritbord, och dagen är Räddad!! Ibland tänker jag, att det ögonblicket är dagens bästa! Okej, kanske lite överdrivet, men ändå inte..... I just LOVE that cup!!! (Och den är STOR!!! )