Vilken skostorlek har er häst?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Bara nyfiken, vilken/vilka skostorlekar har eran häst? Och tycker ni de har små/stora hovar? :D

Herr Häst har 2 runt om...eller var det 2 fram och 3 bak?? :confused: Minns faktiskt inte nu!
Jag kan ha fel på detta också, men med tanke på att han ändå "bara" är 162 cm (om än relativt grov) så borde det väl vara rätt stort? Tycker att andra hästar i ungefär hans storlek verkar ha något mindre hovar!
 
"Lite" :angel: Jo, det kan man säga. Fötter som dasslock, hovskägg i samma mängd som andra ponnyer har svans, och har glatt burit runt på ryttare som tangerat tresiffrig vikt utan att vicka på ett öra. En riktigt rejäl ponny som är förvånansvärt mjuk och smidig i ridningen, älskar att hoppa och gör det bra :up::love:

Haha, kunde inte undgå att skratta lite åt din beskrivning :laugh:
Men det låter som en riktigt härlig ponny! :love:
 
Min häst har 0 runt om, jag tycker att hennes hovar är lagom stora, de ser proportionerliga ut. Hon är korsning xx/New forest och 155 i mankhöjd. Min ponny är barfota igen nu, men när hon var skodd hade hon 7x0. Man dog söthetsdöden vid varje skoning, lilla dockan:love:.
 
Min ena har 0 runt om och den andre har 00. Helt normala hovar i förhållande till sin storlek, den ena är d-ponny och den andra är strax över d-ponnymått.
 
Jag tror att min har 00 på det märket av skor som min hovslagare använder nu.
Har tidigare haft 0 och 1 beroende på märket.

min har rätt små hovar men han är rätt liten hela han (varmblodstravare 152cm)
 
Nollor eller ettor beroende på märke och hur hästens hovar ser ut för tillfället, fjordhäst, d-ponny
 
Toppen har 2*0 fram och 0 bak hon är 158 cm och fullblod.

Simba har 2 fram och 3 bak han är 160 cm och korsning swb-xx- new forest.

Gamla hästar
Cilla 0 fram vilket blev 2*0 efter fång och 0 bak hon var xx-new forest på 152 cm

My 8*0 fram och bak shetlandsponny och vet inte hur liten hon var.
 
Hade en travarhingst (vbl) en gång som var 160 cm i manken som hade 3x0 runt om :laugh: såg så rolig ut!

Mina nuvarande är kul. Kbltravare, valack på 156 cm med 1or fram och 2or bak. Minifot :D
Vbltravare, valack på 172 cm drar 3or runt om. Hela han är som en enda stor vandrande fot ungefär :angel:

Rent generellt känns det som alla hästar jag känner i övrigt har 1or, oavsett ras, kön och storlek :D
 
Fyror bak, men jag är osäker på om det är treor eller fyror fram. Men det är som talaren ovan, allt är stort på den hästen. Hon är nästan 180 cm stor själv, och fötterna är inte på något sätt stora till hennes storlek.
 

Liknande trådar

Utrustning Är medryttare och hästen jag rider går barfota. Ägaren kommer inte att sko hästen, såvida hovslagaren inte propsar på det, och hästen...
Svar
12
· Visningar
613
Senast: Miingla
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 875
Senast: Görel
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 019
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 101
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp