Vilken sida har du tygeln på?

Idag la jag märke till att när jag satt upp med kort tygel har jag den på höger sida, spöt i vänster hand på vänster sida.
Kortar tygeln efter framskrittningen på lång tygel och lägger den på vänster. Skumt.

Jag kollade idag när jag red, tygeländen låg till höger för mej.. Under tygeln. Vet inte om den alltid brukar ligga åt höger, jag har aldrig tänkt på det tidigare. Men jag antar den gör det :)
Och idag låg den till vänster.. Ingen logik här inte, så det är väl bara vilken sida den råkar hamna på för min del.

På något konstigt sätt hamnar alltid min tygelände till vänster. Lägger jag över den på andra sidan och tittar bort så har den hamnat åt vänster igen :D

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
985
Senast: tara
·
Hästvård Man upphör ju aldrig att förvånas men vi måste också komma ihåg att det är handen som håller tygeln/tömmen som avgör hur bekväm hästen...
Svar
13
· Visningar
373
Senast: Corax
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 133
Senast: tessan.g
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka