Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja om man ska ha den över tygeln så lär det ju hamna några extra gram i den handen och göra det svårt att ta ledande tygeltag. Stropparna lär ta i också ibland.Jag har den till höger. Och länge hade jag den över den sträckta tygeln, den fastnade alltid under sadeln annars. Nu har jag dock börjat lära mig att ha den under.
Jag har spännet på mitten Hatar när det blir en ögla på ena sidan, känns som att den andra sidan sitter fast då.
Menar att det inte blir någon direkt "tyngd" som naturligt håller ned tygen om man halverar mängden och har på var sida. Tanken har aldrig slagit mig att testa så jag har ingen aning! Det beror förstås på hur lång tygelända man får kvar när man kortat den också.
Antingen förstår jag inte hur du menar eller så har vi extremt olika ridsätt
Är inte att ha ändan under till vänster en sån där sak man lär på ridskolan, så som sitt upp från vänster, led på vänster osv.
Jag tänkte iof mer på nybörjare, i samband med att man lär sig hålla tyglarna typ.Tror du? Jag har absolut inget minne av det
Kollade på film där min tränare rider och hon har tygeländen åt höger.. Hon är utbildad på Strömsholm så där spelar det iallafall ingen roll. Ska fråga henne vad hon tror
Är inte att ha ändan under till vänster en sån där sak man lär på ridskolan, så som sitt upp från vänster, led på vänster osv.
Eller olika tyglar. Är ju stor skillnad i känsla och tyngd mellan vävribb och läder tex.
Är det western?Om jag håller tyglarna med vänster hand hänger tygeländarna på vänster sida och tvärt om. När jag rider på två händer ligger de i kors över halsen och ner på varsin sida (höger tygel hänger alltså på vänster sida). Försöker alltid hålla dem enligt regelboken för att inte i skarpt läge bli diskad för en sådan småsak
Är det western?