Dreamer
Trådstartare
Säg att hästen mer eller mindre ständigt går bakom hand på höger sida (dvs du får inte kontakt i tygeln på denna sida såvida du inte kortar upp tygeln och TAR kontakt och isf blir hästens hals sned åt höger). Hur diagnostiserar ni felet? Vilket bakben är det som inte bär? Vad gör det bakbenet istället? Hur blir gången? Vad gör det andra bakbenet, och hur påverkar detta hästen?
Hoppas inte detta också blir en pajkastartråd utan där var och en får lov att lägga fram sin teori utan att riskera bli lynchad av någon annan. Ingen kommer få rätt eller fel av mig iaf, utan jag vill bara höra hur ni tänker och diagnosticerar problemet.
Det ska bli intressant o se hur det svenska språket igen kommer att visa hur dubbeltydigt det är, med fackspråk inom ridning.
Hoppas inte detta också blir en pajkastartråd utan där var och en får lov att lägga fram sin teori utan att riskera bli lynchad av någon annan. Ingen kommer få rätt eller fel av mig iaf, utan jag vill bara höra hur ni tänker och diagnosticerar problemet.
Det ska bli intressant o se hur det svenska språket igen kommer att visa hur dubbeltydigt det är, med fackspråk inom ridning.